NU Archief vanaf 2009

Gebruikersavatar
Marcel
Praathuis VIP
Praathuis VIP
Berichten: 20345
Lid geworden op: di jan 22, 2008 9:55
Locatie: Nederland Overnachtfond

Bericht door Marcel »

Vertel dat maar eens aan ons forumlid Jan Broersma uit Rodeschool topper op de verste afstand van Nederland op de marathon afstanden.
Alles wat we zijn, is het resultaat van wat we dachten.
Gebruikersavatar
BK
Stamtafel asdoffer
Berichten: 14187
Lid geworden op: do okt 30, 2008 0:58
Locatie: Hengelo Naam:Benno Kastelein Overnachtfond

Bericht door BK »

Eagletje schreef: heb je weleens van de regel van Pairetto gehoord :?: s
Ik niet?
Eagletje

Bericht door Eagletje »

BK schreef:
Eagletje schreef: heb je weleens van de regel van Pairetto gehoord :?: s
Ik niet?
Dat is een regel, dat je het nooit iedereen voor 100% naar de zin kunt maken. 90% zal gelukkig zijn en 10% niet. Iedereen gelukkig maken is een utopie. Noemen ze ook de 70-30 of 80-20 regel.
Jan Zijlstra

Bericht door Jan Zijlstra »

En zo haken weer 10% leden af ... of maken een eigen NU.
Eagletje

Bericht door Eagletje »

JanZ schreef:En zo haken weer 10% leden af ... of maken een eigen NU.
Jan,

Wij ziten in CCG 9 van Afdeling 7, vertel het zelfde maar tegen de vitesse/midfond liefhebbers in onze CCG, 9.000 duiven iedere week kansloos. PAs vanaf 500-600km komen ze erop afdeling nivaeu aan.

PS onze CCG is veruit de grootste van Afdeling 7 en er wordt ook niet geluisterd :idea:
ECU
Stamtafel asdoffer
Berichten: 820
Lid geworden op: za mei 31, 2008 9:37
Contacteer:

Bericht door ECU »

Goedemorgen Duivenliefhebbers.

Ook in 2009 zal ZIMOA op vrijdagochtend weer een gratis lossingprognose voor de zaterdagvluchten op de website plaatsen.

Tevens zijn we bezig om de site nog verder te verbeteren met specifieke items die voor de duivensport van belang zijn.

Graag zou ik van vernemen of jullie nog ideeën hebben in de richting.

Als laatste item heb ik op de website http://www.zimoa.nl een kaart gemaakt van Nederland/België en (vooralsnog) Noord/midden Frankrijk met daarbij het weer dat door de officiële weerstations is samengesteld.
In de kaart zelf is zichtbaart wind/druk en temperatuur in het display ernaast zijn meerdere specifieke gegevens zichtbaar.
Doe er je voordeel mee komend seizoen.

voor tips kun je mail via mail@zimoa.nl
Gebruikersavatar
BK
Stamtafel asdoffer
Berichten: 14187
Lid geworden op: do okt 30, 2008 0:58
Locatie: Hengelo Naam:Benno Kastelein Overnachtfond

Bericht door BK »

Eagletje schreef:
BK schreef:
Eagletje schreef: heb je weleens van de regel van Pairetto gehoord :?: s
Ik niet?
Dat is een regel, dat je het nooit iedereen voor 100% naar de zin kunt maken. 90% zal gelukkig zijn en 10% niet. Iedereen gelukkig maken is een utopie. Noemen ze ook de 70-30 of 80-20 regel.
Had nog nooit van Pairretto gehoord(dacht alleen een scheidsrechter met die naam te kennen) maar het is me nu duidelijk.

We hebben zelfs een 51% / 49% regel. Die noemen ze democratie :wink:

Is wel grappig. Dat als we het over de liefhebbers voorbij Groningen hebben we de regel van "Pairetto" er op loslaten maar als het gaat om wel of niet bij de NU te horen qua indeling we die regel niet noemen en dan alle punten aanhalen om ons eigen "recht"er mee te halen.
Ik zeg niet dat je gelijk of ongelijk hebt over de indeling hoor .
Maar jij maakt je druk en idd denkt 90% "t zal me worst wezen als het maar niet ongunstiger voor mij uitpakt"

Is niet persoonlijk bedoelt hoor, geeft gewoon aan hoe "we"(de mens ) in elkaar zitten.
Zo werkt het nu eenmaal, lees Topics als bv wel of geen invliegduiven nog maar eens. Gaat bijna altijd over eigenbelang! Niet over wat het beste voor de sport zou zijn.
We vinden als we zelf bij de meerderheid horen de regel en het systeem prima maar owee als we zelf bij de minderheid horen dan deugt het niet!
Eagletje

Bericht door Eagletje »

Benno,

Daar heb je helemaal gelijk in, ik handel vaak ook uit eigen belang. Maar ik vind ook dat ik duiven op mijn eigen manier mag houden. Ik moet het ook allemaal betalen en zoals we allemaal weten kost het zat. Over invliegduiven heb ik ook duidelijk mijn mening gezegd.

Maar de andere kant van de medaille, ik ben wel in Noordwolde geweest en doe ook mee met de duivenruil. Dus ik doe ook mee aan promotie activiteiten.

Over de NU heb ik ook een duidelijke mening. Het is een Internationaal spel tussen NL en Duitsland. Over de grens kun je over twisten en ja we praten over voor en nadelen. Misschien vliegen wij wel te dichtbij t.o.v. het uiterlijke noorden. Maar we vliegen ook in zones.

Keerzijde van de medaille is dat de zuidelijk afdelingen de ZU op moeten richten en dit zou een samenspel betekenen tussen noord-België en zuid-NL. Alleen ik zie dit spel never van de wagen komen.

Nog even resummeren:
De eerste prijzen van de NU lagen uiterst verdeeld van het jaar :idea: Ja een vlucht werd op een paar kmm afstand van Tiel gewonnen (mag dit dan niet :?: )
Gebruikersavatar
BK
Stamtafel asdoffer
Berichten: 14187
Lid geworden op: do okt 30, 2008 0:58
Locatie: Hengelo Naam:Benno Kastelein Overnachtfond

Bericht door BK »

Hoi,
ik begrijp het wel hoor. En als jij niet voor jezelf opkomt dan doet hoogstwaarschijnlijk niemand het. Het was ook geen aanval zoals ik al aangaf maar een constatering!
Ik schreef al xtra in de "we" vorm :wink:
Eagletje

Bericht door Eagletje »

Nogmaals Benno ik begrijp het allemaal....

Voor 2009 wil ik St. Vincent spelen met me meeste duiven.... Limoges geef ik er echt bijna geen eentje mee :wink: Is een bij vlucht
Gebruikersavatar
Arjan Beens
Praathuis VIP
Praathuis VIP
Berichten: 16714
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 17:46
Locatie: Genemuiden- Marathonvluchten
Contacteer:

Bericht door Arjan Beens »

Mannen,

Leuke discussie,

Maar als er dan 10% on te vreden moet zijn, dan is dat uit NU oogpunt de 10% van omstreken Tiel en niet Groningen.

Juist voor de melkers in het noorden is de NU opgericht.!!
Beens 2.0, fijne hobby ;-)
Eagletje

Bericht door Eagletje »

Arjan Beens schreef:Mannen,

Leuke discussie,

Maar als er dan 10% on te vreden moet zijn, dan is dat uit NU oogpunt de 10% van omstreken Tiel en niet Groningen.

Juist voor de melkers in het noorden is de NU opgericht.!!
Had in Noordwolde maar even tijd gehad voor Tino, Zwiers en mij, dan had je niet zo moeilijk gedaan...... PS jij woont geen 100km verder hoor :lol:
Gebruikersavatar
Arjan Beens
Praathuis VIP
Praathuis VIP
Berichten: 16714
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 17:46
Locatie: Genemuiden- Marathonvluchten
Contacteer:

Bericht door Arjan Beens »

Waarom,

Moet ik hetzelfde vinden wat Tino en Harold vinden over zo iets.

Door nog meer mensen onderzijde bij de NU te voegen, blijven we martelen met de afstanden van de vluchten.
Ergens ligt er een grens, en denk dat er eerder nog een groep aan de onderkant naar de ZU zou moeten, dan er nog mensen aan toe te voegen aan de NU.

PS, ik doe niet moeilijk ik vindt het allemaal prima zo :idea: en dat willen we graag zou houden :wink:
Beens 2.0, fijne hobby ;-)
Eagletje

Bericht door Eagletje »

Zijn we het eens Arjan, jammer alleen van Limoges, is voor ons onder de 800 km heeft helaas consequenties.... had in Brive gelost :cry:
Gebruikersavatar
Arjan Beens
Praathuis VIP
Praathuis VIP
Berichten: 16714
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 17:46
Locatie: Genemuiden- Marathonvluchten
Contacteer:

Bericht door Arjan Beens »

Eagletje schreef:Zijn we het eens Arjan, jammer alleen van Limoges, is voor ons onder de 800 km heeft helaas consequenties.... had in Brive gelost :cry:
hoezo geen consequenties? voor alle internationale competities is de minimale kilomtergrens voor fondduiven vastgesteld op 800 km.

Of te wel, in de NU spelen een groep mensen een overnachtfondvlucht die ze niet kunnen opgeven. (wij spelen hier chattereaux als dagfond 713 km, dat is hetzelfde als jij Limoges gaat vliegen met de NU) gewoon onzin.

Dus het gebied niet uitbreiden.
Beens 2.0, fijne hobby ;-)
Plaats reactie