NU Archief vanaf 2009

Tino

Bericht door Tino »

Een lijfblad van de NU is langzogeknognie :wink:
haroldzwiers
Stamtafel asdoffer
Berichten: 6514
Lid geworden op: ma nov 12, 2007 22:00
Locatie: Den Ham
Contacteer:

Bericht door haroldzwiers »

Arjan Beens schreef:
haroldzwiers schreef:Wie weet komt er in de toekomst een N.U Fond krant :idea: :wink:

Zeg ik die andere direkt af :wink:
Als je de fondspiegel goed had gelezen, dan weet je dat je de Fondkrant niet hoeft af te zeggen :idea:
ligt hier N.U op de tafel :roll:

zal het eens gaan lezen Arjan :idea:
Van duiven heb ik geen verstand ,dus selecteren doet hier de mand
Gebruikersavatar
Christianne
Stamtafel asduivin
Berichten: 9322
Lid geworden op: di apr 08, 2008 15:16
Locatie: Comb.Niks.Westerhaar (Fond)

Bericht door Christianne »

Cees schreef:Maar......waar ligt dat nu aan????
Niet aan ons reclame en foto's zat gemaakt en gepubliceerd :wink: 8) :D
Het zijn de kleine dingen die het doen!!!
Wees verdraagzaam met elkaar.
Cees

Bericht door Cees »

Christianne, ik bedoel jullie ook niet, want er zijn er maar weinig die zo positief zijn als jij en Johanna,dus daar ligt het niet aan! :wink: :wink: :idea:
Gebruikersavatar
Johanna
Stamtafel asduivin
Berichten: 11624
Lid geworden op: zo okt 14, 2007 16:32
Locatie: Vroomshoop "overnachting & dagfond"

Bericht door Johanna »

dat komt denk ik dat BW ook voor de ZLU is :?

weer zoiets,,,ze houden elkaar de hand boven het hoofd

gewoon treiteren

wil wedden dat ze nu ook weer proberen om de NU om zeep te helpen :evil:
ze komen wel weer met iets :wink:
dus bij deze,,,ALLEMAAL VOOR DE NU OPKOMEN EN ZORGEN DAT HET BLIJFT BESTAAN :roll:
Een gezond mens heeft vele wensen, een ziek mens maar één.
Gebruikersavatar
Ronnie
Praathuis SUPER-VIP
Praathuis SUPER-VIP
Berichten: 19865
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 12:28
Locatie: Engwierum / Dokkum / Neede Overnachtfond

Bericht door Ronnie »

Arjan Beens schreef:Ronnie,

Klopt het dat ik tot op heden in geen enkele duivenkrant ook maar iets heb gelezen over het kampioenschapfeest van de NU?

Geen idee hoelang zoiets normaal duurt na prijsuitreikingen? Beide kranten waren aanwezig met een verslaggever.
Of ze nou Dowkes of Doev'n worden genoemd, tis beide prachtig spul.
Mark van den Berg

Bericht door Mark van den Berg »

Hoop toch wel een beetje dat middaglossing ook middaglossing blijft...
Mark van den Berg

Bericht door Mark van den Berg »

Arjan Beens schreef:ik vindt dat het belang van de duiven moet gaan boven de pricincipes van de liefhebbers !!
Je moet er rekening mee houden dat als het erop aankomt maar 25% vd principielen écht principieel is... :wink:
Duivenlog

Bericht door Duivenlog »

Er is op de ALV van 7 maart voortgang geboekt op twee onderdelen:

- Risicovolle lossingen
- Lossingsbeleid meerdaagse vluchten.

Hier het hele bericht:
http://www.duivenlog.nl/default.asp?NewsId=55813
Gebruikersavatar
Arjan Beens
Praathuis VIP
Praathuis VIP
Berichten: 16714
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 17:46
Locatie: Genemuiden- Marathonvluchten
Contacteer:

Bericht door Arjan Beens »

Vind het uitstellen naar zelf maandag ivm zuidwesten wind geen vooruitgang.

Bij flinke west of zuidwestenwind gewoon op zaterdagmorgen HEEL vroeg lossen.(en niet daarmee wachten tot maandag)
Beens 2.0, fijne hobby ;-)
Duivenlog

Bericht door Duivenlog »

Arjan,
Die optie zit er toch gewoon bij, onder het 4e puntje. Alleen vrijdagmorgen valt af (bij hele hoge uitzondering wellicht niet).
Er is nu in ieder geval een richtlijn, zodat de discussie kan gaan over beleid en niet over 'die *** had nooit mogen lossen'. Er is een soort back-up waarover verantwoording afgelegd kan worden.
Gebruikersavatar
Ronnie
Praathuis SUPER-VIP
Praathuis SUPER-VIP
Berichten: 19865
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 12:28
Locatie: Engwierum / Dokkum / Neede Overnachtfond

Bericht door Ronnie »

Iedergeval erg goed dat welzijn voorop staat en dat het belang van de duif bij de lossing zwaarder weegt dan het beleid. Is het weer goed vrijdag en zaterdag, zuidwestenwind en ook maar een geringe kans op slecht weer de zondagmiddag dan inderdaad voor de zaterdagochtend gaan of de vrijdag aan het eind van de middag wellicht.
Of ze nou Dowkes of Doev'n worden genoemd, tis beide prachtig spul.
Gebruikersavatar
Huib Caarls
Stamtafel asdoffer
Berichten: 7978
Lid geworden op: wo jun 14, 2006 9:02
Locatie: Dordrecht

Bericht door Huib Caarls »

Ronnie schreef:Iedergeval erg goed dat welzijn voorop staat en dat het belang van de duif bij de lossing zwaarder weegt dan het beleid. Is het weer goed vrijdag en zaterdag, zuidwestenwind en ook maar een geringe kans op slecht weer de zondagmiddag dan inderdaad voor de zaterdagochtend gaan of de vrijdag aan het eind van de middag wellicht.
Denk dat dit niets met het welzijn voor de duiven te maken heeft. :idea: :roll: :shock: Is gewoon in belang van een paar liefhebbers. :oops: Schandalig vind ik het als je vluchten met goed weer gaat uitstellen omdat de wind uit het zuiden waaid. Nee, lekker uitstellen tot een zware noordoostenwind. Hebben de pvd ook weer iets om te kankeren en hoef ik het niet te doen. Ik zie hier alleen het misgunnen van een liefhebber die een prijs pakt met een nachtvlieger. Het is nu eenmaal zo en in het verleden nooit anders geweest. Waarom willen de grote mannen het nu weer veranderen en hun zin hebben. :?: Vangen ze zeker meer voor deze duiven dan voor de wind vliegers. :idea: :shock:

Je weet als je afstanden van meer dan 800 km vlieg niet het weer overal het zelfde zal zijn. Dus gewoon lossen op de afgesproken tijden.

Maar wie ben ik :?: een krabber met een eigenzinnig karakter. :shock: 8)
Duivenlog

Bericht door Duivenlog »

Huib Caarls schreef: Maar wie ben ik :?: een krabber met een eigenzinnig karakter. :shock: 8)
En op z'n minst een opmerkelijke mening :roll: Dus dit is vastgesteld n.a.v. een voorstel van Afd. 9 en volgens jou dus bedoeld om mensen te bevoordelen (Die van Afd. 9 dan denk ik?) en andere te benadelen (wie?). Voorzover ik weet hebben we een goede neutralisatieregeling, tenminste als er zo gelost wordt dat duiven niet massaal voor het ingaan van de neutralisatietijd thuiskomen.
Gebruikersavatar
Huib Caarls
Stamtafel asdoffer
Berichten: 7978
Lid geworden op: wo jun 14, 2006 9:02
Locatie: Dordrecht

Bericht door Huib Caarls »

Duivenlog schreef:
Huib Caarls schreef: Maar wie ben ik :?: een krabber met een eigenzinnig karakter. :shock: 8)
En op z'n minst een opmerkelijke mening :roll: Dus dit is vastgesteld n.a.v. een voorstel van Afd. 9 en volgens jou dus bedoeld om mensen te bevoordelen (Die van Afd. 9 dan denk ik?) en andere te benadelen (wie?). Voorzover ik weet hebben we een goede neutralisatieregeling, tenminste als er zo gelost wordt dat duiven niet massaal voor het ingaan van de neutralisatietijd thuiskomen.
Wiebrem draai de vragen eens om. :shock: :idea: :roll: Wie heeft dit voorstel verzonnen :?: is hier in de basis verenigingen over gestemd :?:
Wat ik, als fondvlieger, niet kan voorstellen dat zulke dingen worden verzonnen. Welk doel bereik je ermee :?: Als het geen bevoordelen ( zoals ik dat noem volgens jou ) opleveren waarom dan zoiets verzinnen :?:
Zou graag de meningen van de fondvliegers van afdeling 9 eens weten. Wel graag met een uitleg waarom. :!:
Wie is er voor uitstellen van een vlucht terwijl het mooi weer is maar een zuidelijke wind. :?: Antwoord afdeling 9 :!: :shock:

Moet niet gekker gaan worden, maar dat is mijn mening.

Huib.
Plaats reactie