Pagina 3 van 161

Geplaatst: wo jan 14, 2009 16:24
door Ronnie
Ik denk dat inderdaad de norm moet zijn voor een ochtendlossing. Ook niet veel verder anders krijg je dezelfde problemen als op de ZLU vluchten dat duiven op de korte afstanden doorkomen en verderop onmogelijk door kunnen komen.

Re: TEST

Geplaatst: wo jan 14, 2009 19:28
door peter beetsma
Marcel schreef:
peter beetsma schreef:TEST
Peter, ook hier?
Stel je even voor in de juiste topic als je zin hebt. (ik weet zelf al genoeg van je maar de meeste denk ik niet).
Pas je, je wel een beetje aan hier op dit forum anders is het een korte pijn ben ik bang. :lol:
Ik heb er hier meer zien verdwijnen die de zelfde schrijfstijl van het IPC forum bleven hanteren. :roll:
Hier worden de spelregels (terecht) nageleeft.
Ik zal me inhouden Marcel, dacht dat mijn taalgebruik altijd wel redelijk fatsoenlijk is geweest :D Zal me even op de juiste plaats voorstellen.

Geplaatst: wo jan 14, 2009 19:50
door Eagletje
Arjan Beens schreef:minimaal 800 km voor de korste afstanden. :idea:
Periqueux, Bergerac en Bordeaux 8)

Geplaatst: wo jan 14, 2009 19:56
door Arjan Beens
Eagletje schreef:
Arjan Beens schreef:minimaal 800 km voor de korste afstanden. :idea:
Periqueux, Bergerac en Bordeaux 8)
Lijkt me mooi, zou voor mij betekenen.

914 km, 956 km, 988 km.

Je mag van Bergerac of Bordeaux ook Montauban nemen. (1001 km) maar we moeten ook rekening houden met mensen in de kop van Friesland en Groningen. :idea:

Geplaatst: wo jan 14, 2009 20:05
door Eagletje
Hier Periqueux 822, Bergerac 865 en Bordeaux 895km, dus dan hebben we ook geen discussies over 800km grens, ruim erover :wink:

Geplaatst: wo jan 14, 2009 20:14
door Tino
En dat moeten met die afstanden ochtendlossingen worden?? :wink:

Geplaatst: wo jan 14, 2009 20:21
door Ronnie
Tino schreef:En dat moeten met die afstanden ochtendlossingen worden?? :wink:
Ja waarom niet? Zullen alle 3 boven de 1000 km zijn op de grootste afstanden. Moet net kunnen op 1 dag als het niet te zwaar gaat.

Geplaatst: wo jan 14, 2009 20:22
door Eagletje
Als ik met de VUT ga kom ik ook wel in Zuidveen wonen, zijn we van de discussie af, je moet nog wel een jaartje of 35 geduld hebben :lol: :lol: :lol:

Geplaatst: wo jan 14, 2009 20:48
door Tino
Ja, Ronnie voor echte ochtendlossingen mag men ook ruime afstanden (1000 +) gebruiken..........
we vliegen straks al dagfond van ruim 700/800 km :wink:

Geplaatst: wo jan 14, 2009 22:35
door Arjan Beens
Tino,

Wat moeten dan de stations worden volgens jou?

Geplaatst: wo jan 14, 2009 23:19
door haroldzwiers
Tino schreef:Ja, Ronnie voor echte ochtendlossingen mag men ook ruime afstanden (1000 +) gebruiken..........
we vliegen straks al dagfond van ruim 700/800 km :wink:

Dat zou het mooiste zijn ochtend lossingen en dan moet er op de dag van lossing nergens duiven vallen
zodat het als nog op de 2e dag aan komt 1000 km + dus
Denk dan ook meer aan de zuidoost hoek lossingsplaatsen
Zoals marseile en perpignan
Uit die hoek komen ze niet zo hard als uit de zw hoek

Geplaatst: wo jan 14, 2009 23:26
door haroldzwiers
Wim G. schreef:
haroldzwiers schreef: Zoals marseile en perpignan
Uit die hoek komen ze niet zo hard als uit de zw hoek
Ik heb er ook al eens voor gepleit om uit die hoek de middaglossingen te organiseren, om nachtvliegen te verminderen

Gr. Wim
Mag ook van mij Wim :idea:

Geplaatst: wo jan 14, 2009 23:30
door Eagletje
Zuid Oost hoek lossen is uitstelling van executie, hebben ze binnen no time ook onder de "vleugel" om 's nachts thuis te komen :idea:

Ps de nationale overwinnaar van Marseille viel al in de oude NT

Geplaatst: wo jan 14, 2009 23:35
door Arjan Beens
he he he,

Eageltje is tenminste wakker !! ligt hem echt niet aan het landschap !!!! maar aan het veranderen van koers !!!


Als ik mijn duiven drie keer weg breng in de week (ja dat deed ik vroeger met de jongen) en ik breng ze op maandag naar Harderwijk ZW lijn) en op woensdag naar Apeldoorn (ZO lijn) en op donder weer naar Harderwijk (ZW lijn)

Dan kwamen ze vanaf Harderwijk normaal op +/- 33 a 35 minuten naar huis.

Vanaf Apeldoorn de eerste na 45 minuten en de ploeg was volledig uit elkaar geslagen.!!!

Geplaatst: wo jan 14, 2009 23:36
door Wim G.
Gaat niet om onder de vleugel krijgen maar om windrichting en factoren van het land.

Bij ZO lossing wind onder de staart is het weer bijzonder warm in die hoek, is minder snelheid!!
ZW lossing wind onder de staart is koeler weer en hoge snelheid
Land in ZW hoek is vlak. ZO hoek heuvelachtig bergen Central Massief drukt snelheid

Gr Wim