NU Archief vanaf 2009

Gebruikersavatar
Bart van den Bovenkamp
Stamtafel asdoffer
Berichten: 5450
Lid geworden op: wo jun 27, 2007 13:13
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Orange

Bericht door Bart van den Bovenkamp »

Hier hetzelfde Ronnie.

Marseille ligt ongeveer 90km zuidelijker en 45km oostelijker dan Orange.
De duiven van Orange zullen dan toch grotendeels dezelfde omstandigheden meemaken?

Dus de duiven van Orange zullen dan toch ook het Rhonedal doorgaan? zeker gezien het feit dat de duiven juist naar de oostelijke afdelingen van nederland moeten.
Of heb ik geen goede gedachte van de ligging van het Rhonedal? :think:
Wat betekent oost en west als de wereld rond is
Gebruikersavatar
Arjan Beens
Praathuis VIP
Praathuis VIP
Berichten: 16714
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 17:46
Locatie: Genemuiden- Marathonvluchten
Contacteer:

Re: Orange

Bericht door Arjan Beens »

Duivenlog schreef:Mee eens. Er is aardig wat behoefte aan ochtendlossingen, maar Orange (en bij ons nog Montelimar) zal bewijzen of dat ook wordt omgezet in daden (inkorven). Ik denk eerlijk gezegd dat er niet veel duiven gaan komen en dan is het juist van belang om goede voorwaarden te scheppen (promotie, leuke prijzen, eerlijk concours)

Ik was van plan om met een mooi ploeggie heen te gaan :whistle:
Beens 2.0, fijne hobby ;-)
Duivenlog

Re: Orange

Bericht door Duivenlog »

Ronnie schreef:
Duivenlog schreef:Als je de duiven van Orange door de Rhônevallei wilt hebben ben je een flinke kerel :roll:
Ik kan je even niet volgen?
Je noemt Marseille een mooi voorbeeld van een ochtendlossing met kansen in voor -en overvlucht. De uitslag laat dat zien, de vraag is even waar dat door komt? Volgens mij is het een combi van een matige staartwind in het laatste stuk en een verplichte koers door de Rhônevallei bij de start. Daardoor haalt Souillac veel meer snelheid dan Marseille op dezelfde dag, Souillac kent die belemmeringen niet, Marseille wel. Orange ligt westelijker en de duiven hoeven niet persé door de Rhône
Gebruikersavatar
Ronnie
Praathuis SUPER-VIP
Praathuis SUPER-VIP
Berichten: 19865
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 12:28
Locatie: Engwierum / Dokkum / Neede Overnachtfond

Re: Orange

Bericht door Ronnie »

Natuurlijk speelt de staartwind het 2 stuk nu mee dat er op grotere afstand ook goed geklokt werd (nog niet veel beter dan het zuiden trouwens).

Maar waar ik meer op doelde was het feit dat de rest van Nederland nu niet geklopt was door duiven die vlak voor de valavond in het zuiden vallen. Waarom ze dezelfde avond niet doorkomen doet er niet zoveel toe. Dat kan door zware omstandigheden of een latere lossing. Feit is dat als er de avond een deel duiven door komen de overvlucht zelden de volgende ochtend krijgt waar het recht op heeft door de onderbreking van de nacht, ze beginnen niet weer te vliegen als wij vinden dat ze dat moeten.

Er zijn natuurlijk voorbeelden van ochtendlossingen die de volgende ochtend gewonnen werden op grote afstand. Doordat een duif een stukje van de nacht snoepte. Maar dat zijn er vaak maar erg weinig. Daarom ook dat de internationale NT aangepast werden. Die enkele kopduif waren er toch enkele teveel.
Of ze nou Dowkes of Doev'n worden genoemd, tis beide prachtig spul.
Duivenlog

Re: Orange

Bericht door Duivenlog »

Het werd een zonovergoten dag, met quasi geen wolkje aan de lucht… al stond er in het zuiden een wind uit noordelijke sector… en blies er een stevige ‘mistral’ in de Rhônevallei. Sinds vorig jaar is de losplaats van Marseille met bijna 50 Km opgeschoven naar het oosten toe… waardoor de duiven bijna verplicht worden om de Rhônevallei te nemen (sommige Duitse duiven opteren vermoedelijk zelfs voor de Rijnvallei via Zwitserland)… en dat is steeds een loodzware bedoening, zeker als de ‘mistral’ ook nog zijn duit in het zakje doet. De winnaar van vorig jaar, Dr.Hans-Peter Brockamp (dit jaar overigens opnieuw beresterk met 3° + 4° Nationaal Duitsland) stelde toen dat ze beter opnieuw voor de oude losplaats zouden opteren… zodat de duiven niet zouden verplicht worden de Rhônevallei in te gaan… en een iets makkelijker(!?) traject zouden kunnen nemen. Feit is dat door deze verandering die in 2009 werd doorgevoerd, nagenoeg geen enkele duif van het ganse deelnemersveld in ‘rechte lijn’ naar huis toe kan… wat de vlucht extra zwaar maakt! Zeker voor de deelnemers uit de westelijke sector van ons land, wiens duiven ofwel via de Rhônevallei een pak extra kilometers dienen af te leggen vanuit de Ardennen richting thuisfront… ofwel bij de start een ferme omweg dienen te maken richting het westen, om van daaruit in ‘rechte lijn’ huistoe te kunnen! Geen al te ‘gelukkige keuze’ dus… waar de inrichters blijkbaar geen oor naar hebben! Het hoeft hen dan ook niet te verwonderen dat de liefhebbers ‘minder’ duiven gaan inzetten op Marseille… op nationaal vlak werden nog 3.421 duiven ingekorfd (-234 stuks tov 2009), op internationaal vlak nog 10.343 eenheden (toch kleine 1.500 min als in 2009). Dat de duiven extra kilometers dienen af te malen, en de Rhônevallei het extra lastig maakt zie je meteen aan de behaalde snelheden… die staan in schril contrast met deze van Souillac, waar de duiven 1244 meter halen… op Marseille haalt geen enkele de kaap van 1.000 meter
50 km maakt al aardig wat uit dus volgens deze reporter. Ik ben geneigd 't met hem eens te zijn
Gebruikersavatar
Ronnie
Praathuis SUPER-VIP
Praathuis SUPER-VIP
Berichten: 19865
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 12:28
Locatie: Engwierum / Dokkum / Neede Overnachtfond

Orleans / Sens

Bericht door Ronnie »

De uitslag is geplaatst, tussenstand dagfond is opgenomen:

http://www.noordelijke-unie.nl/cms/inde ... 57,0,0,1,0
Of ze nou Dowkes of Doev'n worden genoemd, tis beide prachtig spul.
Ger@rd

Re: Orleans / Sens

Bericht door Ger@rd »

Ronnie, volgens mij een aantal liefhebbers vergeten in de uitslag van sens!! :?:
Gebruikersavatar
Ronnie
Praathuis SUPER-VIP
Praathuis SUPER-VIP
Berichten: 19865
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 12:28
Locatie: Engwierum / Dokkum / Neede Overnachtfond

Re: Orleans / Sens

Bericht door Ronnie »

Wie dan? Nationaal spelen en dus inkorven in een NIC was een voorwaarde he.
Of ze nou Dowkes of Doev'n worden genoemd, tis beide prachtig spul.
Gebruikersavatar
Ronnie
Praathuis SUPER-VIP
Praathuis SUPER-VIP
Berichten: 19865
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 12:28
Locatie: Engwierum / Dokkum / Neede Overnachtfond

Re: Orleans / Sens

Bericht door Ronnie »

Je doelt op jullie zelf en bv Kors? Zie jullie ook niet in de nationale staan?

http://www.compuclub.eu/Nederland/natio ... 14_C11.pdf
Of ze nou Dowkes of Doev'n worden genoemd, tis beide prachtig spul.
Ger@rd

Re: Orleans / Sens

Bericht door Ger@rd »

volgens mij hebben ze onze vereniging totaal vergeten, lijkt me sterk dat niemand nat heeft gezet,wij wel !
Gebruikersavatar
Ronnie
Praathuis SUPER-VIP
Praathuis SUPER-VIP
Berichten: 19865
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 12:28
Locatie: Engwierum / Dokkum / Neede Overnachtfond

Re: Orleans / Sens

Bericht door Ronnie »

Jullie hebben niveau 9 gewoon ingevuld? Wil je dan reclame indienen bij Jan Gremmen j.gremmen@planet.nl

Ik geef het vast door.
Of ze nou Dowkes of Doev'n worden genoemd, tis beide prachtig spul.
Ger@rd

Re: Orleans / Sens

Bericht door Ger@rd »

ok, Ronnie.
Henk
Stamtafel klasbak
Berichten: 283
Lid geworden op: zo dec 24, 2006 16:19
Locatie: Tubbergen
Contacteer:

Re: Orleans / Sens

Bericht door Henk »

In de ingestuurde bestanden, nationaal niveau 9, staat alleen:

0414 0414.0274 J.Schuring 22 DUIVEN

Heb je nog een uitdraai na het inmanden en zoja staan de duiven daar voor niveau 9. ik hoop het van harte.

mvg
Henk
Ger@rd

Re: Orleans / Sens

Bericht door Ger@rd »

helaas pindakaas!!! :oops: :oops:
Gebruikersavatar
jeroen
Crewmember
Crewmember
Berichten: 12364
Lid geworden op: zo okt 08, 2006 21:09
Locatie: Ammerzoden Allround

Re: Orleans / Sens

Bericht door jeroen »

Ger@rd schreef:helaas pindakaas!!! :oops: :oops:
Stonden ze niet nationaal ????
Plaats reactie