ZLU - ARCHIEF
Re: Vluchten 2014.
mooi programma.
alleen voor mijn een beetje met
beperking had ze graag 2x gespeeld.
maar zit er niet in want pau lijkt me
een pittige vlucht voor duiven die niet verder
als een dikke 660km zijn geweest.
alleen voor mijn een beetje met
beperking had ze graag 2x gespeeld.
maar zit er niet in want pau lijkt me
een pittige vlucht voor duiven die niet verder
als een dikke 660km zijn geweest.
-
- Stamtafel klasbak
- Berichten: 326
- Lid geworden op: zo jan 10, 2010 20:11
- Locatie: Herpen N-Br
Re: Vluchten 2014.
Agen en daarna Narbonne is toch een mogelijkheid om ze 2 keer te spelenFvdHerik schreef:mooi programma.
alleen voor mijn een beetje met
beperking had ze graag 2x gespeeld.
maar zit er niet in want pau lijkt me
een pittige vlucht voor duiven die niet verder
als een dikke 660km zijn geweest.
-
- Stamtafel klasbak
- Berichten: 326
- Lid geworden op: zo jan 10, 2010 20:11
- Locatie: Herpen N-Br
Re: Vluchten 2014.
Dan word het inderdaad lastigFvdHerik schreef:michel.
15 juli ben ik op vakantie
Re: Vluchten 2014.
maar voor alles is een oplossing.
2015 is weer een nieuwe kans
2015 is weer een nieuwe kans
Re: Einde gummiringen en stempels bij de ZLU ???
Heb contact opgenomen met de ZLU en mij is het volgende medegedeeld
Op de ZLU vluchten kunnen alle systemen worden gebruikt ook in de toekomst, dit jaar wordt het controlesysteem, als test, op een paar vluchten toegepast. Voor 2014 blijft alles bij het oude aangaande klokken, controle, stempelen etc. dus geen wijzigingen t.o.v. voorgaande jaren.
Udo
Op de ZLU vluchten kunnen alle systemen worden gebruikt ook in de toekomst, dit jaar wordt het controlesysteem, als test, op een paar vluchten toegepast. Voor 2014 blijft alles bij het oude aangaande klokken, controle, stempelen etc. dus geen wijzigingen t.o.v. voorgaande jaren.
Udo
-
- Stamtafel klasbak
- Berichten: 457
- Lid geworden op: do apr 30, 2009 12:24
Re: Einde gummiringen en stempels bij de ZLU ???
Het ZLU seizoen 2014.
Beste sportvrienden,
de aanmeldformulieren inzake de inzetlokalen 2014 en de bestelformulieren voor de wedvluchten zijn inmiddels een 4 tal weken bij de verenigingen. Als alles goed is zijn deze voor 10 april aan onze wedvluchtleider geretourneerd. De voorbereidingen zijn dus in volle gang. De opleer vluchten verlopen tot nu toe nog goed. In ieder geval beter dan in 2013, dit geeft de burger moed. Een domper op onze sport is nog altijd het probleem met de roofvogels.
Aan het begin van een nieuw seizoen is het een goede zaak om de mogelijke toekomstige ontwikkelingen inzake het ZLU gebeuren aan jullie kenbaar te maken. Onze paradepaardjes :
A ) het controlesysteem, inzake de wedvluchtbeveiliging door middel van extra geheime gummiband en geheim vleugelmerk gaat waarschijnlijk veranderen.,
B) vervoer van de duiven op stro in rieten manden gaat waarschijnlijk op de schop.
C) Het ophalen van de duiven in Nederland veranderd.
D) Het vervoer door derden van onze duiven in 2015 naar de losplaats .
A) Inzake ons controlesysteem is onze vluchtleider Piet Franssen samen met onze ICT man en tevens onze huis uitrekenaar Frans Huynen de hele winter in de weer geweest en zijn er na vele uren brainstormen en experimenteren erin geslaagd om een nieuw systeem te ontwikkelen waardoor het mogelijk wordt om gechipte duiven van een geheime code te voorzien die bij controle van de duif zichtbaar wordt. Dit voorjaar wordt dit systeem nog diverse keren getest op de reguliere afdelingsvluchten om uiteindelijk op alle ZLU vluchten te worden toegepast. Zie voor een uitvoerige toelichting en uiteenzetting in deze onze website: www: dezlu.nl.
B) Ondanks de vele pogingen van diverse buitenstaanders en bestuur ZLU gaat het waarschijnlijk niet meer lukken om aan lang stro te komen hetgeen wij nodig hebben om de bekende stromatten in eigen beheer te kunnen maken. Van Noord Duitsland tot bijna aan de Oostenrijkse grens is er gegoogled , enkele mogelijkheden vooraf bleken achteraf weer onmogelijkheden. Ook in deze zullen onze “stromannen “ naar alternatieven op zoek moeten gaan. Zie voor een uitvoerige toelichting en uiteenzetting in deze onze website: www.dezlu.nl.
C) Het ophalen van de duiven in Nederland gebeurde tot 2013 altijd met zeilwagens, en voor Limburg met cabinewagens. Gezien de opmerkingen, net geen klachten, heeft bestuur ZLU besloten om op zoek te gaan naar de mogelijkheid om voor geheel Nederland de duiven per cabinewagen te gaan ophalen. Bestuur ZLU is op dit moment in onderhandeling met derden om deze mogelijkheid voor 2014 te laten ingaan. Tevens zal er dan een 2e man als convoyeur op de wagen aanwezig zijn die behulpzaam is bij het inladen van de manden.
D) Het vervoer van de duiven naar de losplaats gebeurt door een Belgische transporteur, de opleggers die zij gebruiken worden uitsluitend nog voor de ZLU gebruikt, d.w.z. deze wagens rijden nog enkel de rieten manden gedurende een 7 tal vluchten en staan dan het gehele jaar stil. Er wordt ondanks ons dringend verzoek en de vele bijeenkomsten geen onderhoud meer gepleegd aan deze “opleggers “ met alle gevolgen van dien. Het gaat allemaal nog “net “, dit “net “ is voor bestuur ZLU aanleiding genoeg, zeer zeker gezien de vrachtprijs om daar een einde aan te maken. Enkele inrichters zijn reeds op de hoogte gesteld dat wij als ZLU dus duidelijk niet tevreden zijn met dit vervoer. Aan het eind van dit seizoen zal er dan ook met alle betrokkenen, inrichters, zowel vervoerders overleg moeten plaatsvinden. Intern zijn er al diverse vervoersmodellen op tafel gekomen, met nieuwe rieten manden tot aangepaste aluminium manden met gelijke hoogte en vloeroppervlak als de rieten mand. Ook de aanpassingen aan de opleggers naar de losplaats moet in dit kostenplaatje worden meegenomen. Al met al een grote investering, welke kant het opgaat zal uiteindelijk moeten moetenblijken als alle alternatieven zijn uitgewerkt en alle kostenplaatjes naast elkaar liggen. Uiteindelijk mag het vervoer niet duurder worden, maar onze gedachten gaan uit naar goedkoper omdat het in eigen beheer moet kunnen gebeuren. Werk genoeg aan de winkel dus. Wij houden U op de hoogte !! Door onze inzet en het vertrouwen dat U als liefhebber ons geeft hopen wij weer op een mooi seizoen 2014. Bestuur ZLU zal zich alle moeite doen om er op een positieve manier voor zowel duif als liefhebber uit te komen.
Hub Wetzelaer,sekr. ZLU.
Beste sportvrienden,
de aanmeldformulieren inzake de inzetlokalen 2014 en de bestelformulieren voor de wedvluchten zijn inmiddels een 4 tal weken bij de verenigingen. Als alles goed is zijn deze voor 10 april aan onze wedvluchtleider geretourneerd. De voorbereidingen zijn dus in volle gang. De opleer vluchten verlopen tot nu toe nog goed. In ieder geval beter dan in 2013, dit geeft de burger moed. Een domper op onze sport is nog altijd het probleem met de roofvogels.
Aan het begin van een nieuw seizoen is het een goede zaak om de mogelijke toekomstige ontwikkelingen inzake het ZLU gebeuren aan jullie kenbaar te maken. Onze paradepaardjes :
A ) het controlesysteem, inzake de wedvluchtbeveiliging door middel van extra geheime gummiband en geheim vleugelmerk gaat waarschijnlijk veranderen.,
B) vervoer van de duiven op stro in rieten manden gaat waarschijnlijk op de schop.
C) Het ophalen van de duiven in Nederland veranderd.
D) Het vervoer door derden van onze duiven in 2015 naar de losplaats .
A) Inzake ons controlesysteem is onze vluchtleider Piet Franssen samen met onze ICT man en tevens onze huis uitrekenaar Frans Huynen de hele winter in de weer geweest en zijn er na vele uren brainstormen en experimenteren erin geslaagd om een nieuw systeem te ontwikkelen waardoor het mogelijk wordt om gechipte duiven van een geheime code te voorzien die bij controle van de duif zichtbaar wordt. Dit voorjaar wordt dit systeem nog diverse keren getest op de reguliere afdelingsvluchten om uiteindelijk op alle ZLU vluchten te worden toegepast. Zie voor een uitvoerige toelichting en uiteenzetting in deze onze website: www: dezlu.nl.
B) Ondanks de vele pogingen van diverse buitenstaanders en bestuur ZLU gaat het waarschijnlijk niet meer lukken om aan lang stro te komen hetgeen wij nodig hebben om de bekende stromatten in eigen beheer te kunnen maken. Van Noord Duitsland tot bijna aan de Oostenrijkse grens is er gegoogled , enkele mogelijkheden vooraf bleken achteraf weer onmogelijkheden. Ook in deze zullen onze “stromannen “ naar alternatieven op zoek moeten gaan. Zie voor een uitvoerige toelichting en uiteenzetting in deze onze website: www.dezlu.nl.
C) Het ophalen van de duiven in Nederland gebeurde tot 2013 altijd met zeilwagens, en voor Limburg met cabinewagens. Gezien de opmerkingen, net geen klachten, heeft bestuur ZLU besloten om op zoek te gaan naar de mogelijkheid om voor geheel Nederland de duiven per cabinewagen te gaan ophalen. Bestuur ZLU is op dit moment in onderhandeling met derden om deze mogelijkheid voor 2014 te laten ingaan. Tevens zal er dan een 2e man als convoyeur op de wagen aanwezig zijn die behulpzaam is bij het inladen van de manden.
D) Het vervoer van de duiven naar de losplaats gebeurt door een Belgische transporteur, de opleggers die zij gebruiken worden uitsluitend nog voor de ZLU gebruikt, d.w.z. deze wagens rijden nog enkel de rieten manden gedurende een 7 tal vluchten en staan dan het gehele jaar stil. Er wordt ondanks ons dringend verzoek en de vele bijeenkomsten geen onderhoud meer gepleegd aan deze “opleggers “ met alle gevolgen van dien. Het gaat allemaal nog “net “, dit “net “ is voor bestuur ZLU aanleiding genoeg, zeer zeker gezien de vrachtprijs om daar een einde aan te maken. Enkele inrichters zijn reeds op de hoogte gesteld dat wij als ZLU dus duidelijk niet tevreden zijn met dit vervoer. Aan het eind van dit seizoen zal er dan ook met alle betrokkenen, inrichters, zowel vervoerders overleg moeten plaatsvinden. Intern zijn er al diverse vervoersmodellen op tafel gekomen, met nieuwe rieten manden tot aangepaste aluminium manden met gelijke hoogte en vloeroppervlak als de rieten mand. Ook de aanpassingen aan de opleggers naar de losplaats moet in dit kostenplaatje worden meegenomen. Al met al een grote investering, welke kant het opgaat zal uiteindelijk moeten moetenblijken als alle alternatieven zijn uitgewerkt en alle kostenplaatjes naast elkaar liggen. Uiteindelijk mag het vervoer niet duurder worden, maar onze gedachten gaan uit naar goedkoper omdat het in eigen beheer moet kunnen gebeuren. Werk genoeg aan de winkel dus. Wij houden U op de hoogte !! Door onze inzet en het vertrouwen dat U als liefhebber ons geeft hopen wij weer op een mooi seizoen 2014. Bestuur ZLU zal zich alle moeite doen om er op een positieve manier voor zowel duif als liefhebber uit te komen.
Hub Wetzelaer,sekr. ZLU.
- Peter van Essen
- Stamtafel asdoffer
- Berichten: 6274
- Lid geworden op: vr jun 27, 2008 10:43
- Locatie: Woudrichem
Re: Nat inkorfcentrum Werkendam
Nationaal inkorfcentrum 1980 Wilhelminabode TWZ Werkendam
Inmanden Wedvlucht Lossingsdatum Inkorftijd Spel
Di 10-06-14 St. Vincent Vr 13-06-14 18.15-19.15 uur NPO
Ma 16-06-14 Pau Vr 20-06-14 20.00-21.30 uur ZLU
Di 17-06-14 Bordeaux Vr 20-06-14 18.15-19.15 uur NPO
Ma 23-06-14 Bordeaux oude Vr 27-06-14 20.00-21.30 uur ZLU
Ma 23-06-14 Bordeaux jaarl. Vr 27-06-14 20.00-21.30 uur ZLU
Zo 29-06-14 Barcelona Vr 04-07-14 19.00-20.30 uur ZLU
Di 01-07-14 Tarbes Vr 04-07-14 18.15-19.15 uur NPO
Ma 07-07-14 St.Vincent Vr 11-07-14 20.00-21.30 uur ZLU
Di 08-07-14 Cahors Vr 11-07-14 18.15-19.15 uur NPO
Ma 14-07-14 Marseille Vr 18-07-14 20.00-21.30 uur ZLU
Ma 21-07-14 Narbonne Vr 25-07-14 20.00-21.30 uur ZLU
Di 22-07-14 Dax Vr 25-07-14 18.15-21.30 uur NPO
Ma 28-07-14 Perpignan Vr 01-08-14 20.00-21.30 uur ZLU
Di 29-07-14 Bergerac Vr 01-08-14 18.15-19.15 uur Brabant2000
U kunt met de volgende systemen bij ons elektronisch inkorven:
Atis – Benzing – Tipes – Unikon - Bricon en Mega.
Bij de 1e keer inkorven vragen wij om een kopie hoklijst-kopie entlijst-kopie van het keuringsrapport van de handmatige klok en een uitdraai van het koppelverslag elektronisch systeem 2014. Verder vragen we u om een bankrekeningnummer zodat de eventuele te ontvangen poulegelden zo spoedig mogelijk aan u overgemaakt kunnen worden.
U bent van harte welkom in ons inkorflokaal aan de Werkina 1F(naast het zwembad) in Werkendam.
Voor meer informatie kunt u terecht bij de centrumleider Hans Schouten Wielstraat 14 4251XG Werkendam. Tel:06-14854046
Inmanden Wedvlucht Lossingsdatum Inkorftijd Spel
Di 10-06-14 St. Vincent Vr 13-06-14 18.15-19.15 uur NPO
Ma 16-06-14 Pau Vr 20-06-14 20.00-21.30 uur ZLU
Di 17-06-14 Bordeaux Vr 20-06-14 18.15-19.15 uur NPO
Ma 23-06-14 Bordeaux oude Vr 27-06-14 20.00-21.30 uur ZLU
Ma 23-06-14 Bordeaux jaarl. Vr 27-06-14 20.00-21.30 uur ZLU
Zo 29-06-14 Barcelona Vr 04-07-14 19.00-20.30 uur ZLU
Di 01-07-14 Tarbes Vr 04-07-14 18.15-19.15 uur NPO
Ma 07-07-14 St.Vincent Vr 11-07-14 20.00-21.30 uur ZLU
Di 08-07-14 Cahors Vr 11-07-14 18.15-19.15 uur NPO
Ma 14-07-14 Marseille Vr 18-07-14 20.00-21.30 uur ZLU
Ma 21-07-14 Narbonne Vr 25-07-14 20.00-21.30 uur ZLU
Di 22-07-14 Dax Vr 25-07-14 18.15-21.30 uur NPO
Ma 28-07-14 Perpignan Vr 01-08-14 20.00-21.30 uur ZLU
Di 29-07-14 Bergerac Vr 01-08-14 18.15-19.15 uur Brabant2000
U kunt met de volgende systemen bij ons elektronisch inkorven:
Atis – Benzing – Tipes – Unikon - Bricon en Mega.
Bij de 1e keer inkorven vragen wij om een kopie hoklijst-kopie entlijst-kopie van het keuringsrapport van de handmatige klok en een uitdraai van het koppelverslag elektronisch systeem 2014. Verder vragen we u om een bankrekeningnummer zodat de eventuele te ontvangen poulegelden zo spoedig mogelijk aan u overgemaakt kunnen worden.
U bent van harte welkom in ons inkorflokaal aan de Werkina 1F(naast het zwembad) in Werkendam.
Voor meer informatie kunt u terecht bij de centrumleider Hans Schouten Wielstraat 14 4251XG Werkendam. Tel:06-14854046
Slapen doen we 's nachts.
Eigenwijs is ook wijs.
Eigenwijs is ook wijs.
-
- Stamtafel asdoffer
- Berichten: 4349
- Lid geworden op: za jan 20, 2007 12:47
- Locatie: Fijnaart, Overnachtfond (voorkeur ZLU)
Re: Vluchten 2014.
Ik heb nog geen boekje binnen gehad. Is er iets fout gegaan of geldt dat voor iedereen
- Erik Boots
- Stamtafel asdoffer
- Berichten: 2319
- Lid geworden op: ma aug 26, 2013 21:55
- Locatie: Horst
Re: Vluchten 2014.
Ik heb me nog maar pas (maandje geleden) aangemeld voor het periodiek en had het binnen een week binnen.
Weet je zeker dat je hebt betaald?
Weet je zeker dat je hebt betaald?
-
- Stamtafel asdoffer
- Berichten: 4349
- Lid geworden op: za jan 20, 2007 12:47
- Locatie: Fijnaart, Overnachtfond (voorkeur ZLU)
Re: Vluchten 2014.
Ik heb drie jaar geleden een automatische machtiging afgegeven. Dat gaat altijd goed, maar nu niet denkErik Boots schreef:Ik heb me nog maar pas (maandje geleden) aangemeld voor het periodiek en had het binnen een week binnen.
Weet je zeker dat je hebt betaald?
-
- Stamtafel asdoffer
- Berichten: 4349
- Lid geworden op: za jan 20, 2007 12:47
- Locatie: Fijnaart, Overnachtfond (voorkeur ZLU)
Re: Vluchten 2014.
Opgelost, zie onderstaand bericht;
Arjan,
Je staat doorlopend ingeschreven voor het periodiek, NM en WESM.
Het periodiek is op 15 mei verzonden.
Veel problemen met de post dit jaar. Verschillende periodieken zijn niet bezorgd.
Ik zal nog een exemplaar opsturen.
MVG
Piet
Arjan,
Je staat doorlopend ingeschreven voor het periodiek, NM en WESM.
Het periodiek is op 15 mei verzonden.
Veel problemen met de post dit jaar. Verschillende periodieken zijn niet bezorgd.
Ik zal nog een exemplaar opsturen.
MVG
Piet
-
- Stamtafel asdoffer
- Berichten: 3292
- Lid geworden op: za mei 09, 2009 18:31
- Locatie: Combinatie vd Bosch - Grolleman, Landgraaf
Re: Zlu naar de chipringen!!!
Zijn ze mee bezig als ik me niet vergis.Kvdelft schreef:Wordt geen tijd dat Zlu helemaal overgaat naar de chipringen ipv gummi ook
Word het steeds moeilijker om onderdelen te krijgen voor die ouderwets handklokken!
Het betreft een belgische inrichter voor de internationale vluchten. In belgie is het normaal om een controle te draaien.
Met brandhout kun je alleen maar de kachel aanmaken..........
Re: Zlu naar de chipringen!!!
Kvdelft schreef:Wordt geen tijd dat Zlu helemaal overgaat naar de chipringen ipv gummi ook
Word het steeds moeilijker om onderdelen te krijgen voor die ouderwets handklokken!
Gewoon zo houden als het is .
Zo heb je dubbel de mogelijkheid om te constateren ,als de chip ring , om wat voor rede dan ook zou weigeren.
Niet alle veranderingen zijn verbeteringen .
- Peter Beetsma
- Stamtafel asdoffer
- Berichten: 2049
- Lid geworden op: zo apr 08, 2012 15:24
Re: Zlu naar de chipringen!!!
Het is inderdaad stil wat dat betreft aan het ZLU front.
Meen dat Jan Polder tijd terug aangaf dat er proeven zouden worden gedaan met EC klokken tijdens een ZLU vlucht.
En dat er een stroming in de ZLU was die voor het EC klokken is.
Misschien dat Jan ons kan vertellen wat de stand van zaken is.
Meen dat Jan Polder tijd terug aangaf dat er proeven zouden worden gedaan met EC klokken tijdens een ZLU vlucht.
En dat er een stroming in de ZLU was die voor het EC klokken is.
Misschien dat Jan ons kan vertellen wat de stand van zaken is.
ANDERE WINDEN, ANDERE WINNAARS