NU Archief vanaf 2009

Duivenlog

Re: Bestuurscrisis NU?

Bericht door Duivenlog »

Neem aan dat Henk en Jan (en Jos) niet voor niets hebben aangegeven te willen stoppen, aangezien zij het meeste werk voor de kiezen kregen (samen met Ronnie). Ik vind het lovenswaardig dat jij je ook gaat inzetten voor de NU en ook mooi dat de PR-commissie nu weer bezet is.
Wat vind ik dan teleurstellend? Allereerst het feit dat de kartrekkers na een korte pauze toch weer terugkomen betekent dat er geen nieuwe mensen zijn die in het bestuur de kar kunnen/willen trekken.
Ten tweede dat er een aantal mensen gewoon in het bestuur blijft zitten zonder een noemenswaardige rol (of zelfs na een misgelopen rol als penningmeester).
Gebruikersavatar
hendrie
Stamtafel asdoffer
Berichten: 2578
Lid geworden op: za aug 30, 2008 22:18
Locatie: HARDERWIJK

Re: Bestuurscrisis NU?

Bericht door hendrie »

Ik ben blij dat dat de kar weer vlot getrokken is :clap: :clap: :clap:
Wie een kuil graaft voor een ander wordt......moe
Gebruikersavatar
Christianne
Stamtafel asduivin
Berichten: 9322
Lid geworden op: di apr 08, 2008 15:16
Locatie: Comb.Niks.Westerhaar (Fond)

Re: Bestuurscrisis NU?

Bericht door Christianne »

En nu maar hopen dat deze wielen nog lang blijven draaien ;) :clap: :clap:
Het zijn de kleine dingen die het doen!!!
Wees verdraagzaam met elkaar.
Gebruikersavatar
BK
Stamtafel asdoffer
Berichten: 14187
Lid geworden op: do okt 30, 2008 0:58
Locatie: Hengelo Naam:Benno Kastelein Overnachtfond

Re: Bestuurscrisis NU?

Bericht door BK »

Duivenlog schreef:Neem aan dat Henk en Jan (en Jos) niet voor niets hebben aangegeven te willen stoppen, aangezien zij het meeste werk voor de kiezen kregen (samen met Ronnie). Ik vind het lovenswaardig dat jij je ook gaat inzetten voor de NU en ook mooi dat de PR-commissie nu weer bezet is.
Wat vind ik dan teleurstellend? Allereerst het feit dat de kartrekkers na een korte pauze toch weer terugkomen betekent dat er geen nieuwe mensen zijn die in het bestuur de kar kunnen/willen trekken.
Ten tweede dat er een aantal mensen gewoon in het bestuur blijft zitten zonder een noemenswaardige rol (of zelfs na een misgelopen rol als penningmeester).
Denk je niet dat dit niet besproken is ?
lijkt mij wel anders waren ze toch niet weer in het bestuur gaan zitten!!
mocht dit niet zo zijn dan hebben we aan het eind van het jaar hetzelfde probleem weer!!
Duivenlog

Re: Bestuurscrisis NU?

Bericht door Duivenlog »

Zou het niet eenvoudiger liggen: er zijn domweg geen anderen :doh:
Gebruikersavatar
BK
Stamtafel asdoffer
Berichten: 14187
Lid geworden op: do okt 30, 2008 0:58
Locatie: Hengelo Naam:Benno Kastelein Overnachtfond

Re: Bestuurscrisis NU?

Bericht door BK »

Duivenlog schreef:Zou het niet eenvoudiger liggen: er zijn domweg geen anderen :doh:
Hebben ze jou nog gevraagd ?
Duivenlog

Re: Bestuurscrisis NU?

Bericht door Duivenlog »

Ja, via mail John, en m'n antwoord staat bij 'voor de Friezen'
Gebruikersavatar
BK
Stamtafel asdoffer
Berichten: 14187
Lid geworden op: do okt 30, 2008 0:58
Locatie: Hengelo Naam:Benno Kastelein Overnachtfond

Re: Bestuurscrisis NU?

Bericht door BK »

Duivenlog schreef:Ja, via mail John, en m'n antwoord staat bij 'voor de Friezen'
dat had ik niet gelezen want daar mag ik niet komen ;)

nu toch ff gespiekt. Tja je weet zelf het best hoeveel tijd je hebt/er in wilt steken.

Ik hoop dat ze het enthousiasme weer terug hebben en dat het hele bestuur er tegenaan gaat!
Duivenlog

Re: Bestuurscrisis NU?

Bericht door Duivenlog »

Hoop ik ook BK! als iedereen wat meer bijdraagt aan de sport in bestuurlijke of organisatorische zin, dan hadden we niet overal van die matig bezette halffossiele besturen
Gebruikersavatar
BK
Stamtafel asdoffer
Berichten: 14187
Lid geworden op: do okt 30, 2008 0:58
Locatie: Hengelo Naam:Benno Kastelein Overnachtfond

Re: Bestuurscrisis NU?

Bericht door BK »

Duivenlog schreef: halffossiele besturen
Je dacht ; ik gooi er nog ff een compliment uit!!
:lol:
Gebruikersavatar
Peter Stuut
Stamtafel asdoffer
Berichten: 4083
Lid geworden op: vr dec 18, 2009 16:32
Locatie: Oude Pekela
Contacteer:

Re: Nu vluchtprogramma 2011

Bericht door Peter Stuut »

dus wordt die ene nationale eendaagse ook geen NU vlucht ?
kan toch wel winnaars uit komen, kampioenschappen NEE !
zoals het nu is wordt NU dus enkel club voor de meerdaagse mannen denk dat
dit geen positieve invloed heeft op de NU maar begrijp wel Ronnie dat NU-bestuur
hier niets zelf aan kan doen. alhoewel zelf vlucht(en) organiseren?
Fauten maken mag.
Als je maar weet welke je hebt gemaakt.
Gebruikersavatar
Bart van den Bovenkamp
Stamtafel asdoffer
Berichten: 5450
Lid geworden op: wo jun 27, 2007 13:13
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Nu vluchtprogramma 2011

Bericht door Bart van den Bovenkamp »

Inderdaad erg jammer voor de dagfondspelers van noordelijk nederland.

In tegenstellen tot de overnachtfond is er bijvoorbeeld in afdeling 9 weinig voor de dagfondspelers. Alleen het bekende vereniging-, cc-, kring- en afdelingniveau en daarnaast de Fondclub Oost Nederland.
Voor de overnachtfondspelers heb je nog diverse andere samenspelen zoals de VNCC, NU, SMN, etc.
Wat dat betreft erg krom verdeeld, maar natuurlijk niet iets waar de NU wat aan kan doen.

Aan de andere kant is het ook wel weer begrijpelijk dat iedere afdeling een andere losplaats wil om een goede afstand te vervliegen, maar wat ik mij dan afvraag:
Waarom kan er voor de overnachtfond wel een compromis worden gevonden, maar niet voor de dagfond. Heeft dit dan te maken met het verschil in kilometers in percentage van het totaal te vliegen kilometers of heeft het meer te maken met minimale afstanden, etc. voor diverse competities als WHZB
Wat betekent oost en west als de wereld rond is
Gebruikersavatar
Pete
Stamtafel asdoffer
Berichten: 4507
Lid geworden op: di jun 06, 2006 17:58
Locatie: Rosmalen - overnachtfond

Re: Nu vluchtprogramma 2011

Bericht door Pete »

Het is eigenlijk alleen maar goed dat er niet teveel mogelijkheden zijn.
Nu speelt de een wel mee op een aantal nivo's en een ander weer niet.
Versnippering tot en met.

Afdeling 3 kent enkel vereniging, CC en afdelingsniveau. Het kost niets om je duiven op afdelingsnivo te zetten, dat is gratis. Zelfs een uitslag is niet verplicht. 's maandags staat de uitslag al netjes online op de afdelings-site.

(Enkel voor de gouden ringen is er nog een aparte competitie (FZN fondclub zuid nederland), maar naar mijn weten geen aparte uitslag).

Voor overnacht is het hetzelfde, plus sector 1 natuurlijk.
ZLU hebben de ZLU-lokalen een eigen uitslag, 3 vluchten kennen een afdelingsuitslag (Barcelona, Marseille en Perpignan). Daarboven dus Nationaal en internationaal spel.

Bij ons kun je dus niet hier en daar en overal kampioenschappen halen. :whistle:
Ik heb er ook nooit iemand over horen klagen.
Gebruikersavatar
Marcel
Praathuis VIP
Praathuis VIP
Berichten: 20346
Lid geworden op: di jan 22, 2008 9:55
Locatie: Nederland Overnachtfond

Re: Nu vluchtprogramma 2011

Bericht door Marcel »

Pete schreef:Bij ons kun je dus niet hier en daar en overal kampioenschappen halen. :whistle:
Ik heb er ook nooit iemand over horen klagen.
Ik mis in jou rijdje nog FBZ en de knip in sector 1 van oost en west. Daarnaast zijn de ZLU vluchten bij jullie allemaal goed te doen en vraag me niet hoeveel kampioenschappen je daar kunt halen. :whistle:
Alles wat we zijn, is het resultaat van wat we dachten.
Gebruikersavatar
Pete
Stamtafel asdoffer
Berichten: 4507
Lid geworden op: di jun 06, 2006 17:58
Locatie: Rosmalen - overnachtfond

Re: Nu vluchtprogramma 2011

Bericht door Pete »

Marcel,

De meest liefhebbers spelen geen ZLU!!! Over de kampioenshappen die je daar kunt halen zwijg ik maar :doh:

En de FBZ is er inderdaad, maar ik weet niet hoe dat in elkaar steekt en of er een aparte uitslag wordt gemaakt, of dat men de punten uit de nationale c.q. afdelingsuitslag haalt.

En wat betreft de knip in sector oost en west....laat ik eerlijk zijn en zeggen dat ik daar niet eens naar kijk. Ik vind mijn klassering in sector 1 totaal veeeel belangrijker als de klassering in oost.
Ik zal ook nooit een prijs vermelden die een duif van mij in oost haalt. Dan maar een 300e nationaal sector 1 i.p.v. 125e sector 1-oost. Staat minder mooi, maar is wel bruikbaar als vergelijk met sector 2 of 3 betreffende aantal duiven op sommige vluchten.
Plaats reactie