NU Archief vanaf 2009

Gebruikersavatar
BK
Stamtafel asdoffer
Berichten: 14187
Lid geworden op: do okt 30, 2008 0:58
Locatie: Hengelo Naam:Benno Kastelein Overnachtfond

Re: SCHENKINGEN BONNENVERKOOP 2010-2011 NU!!!

Bericht door BK »

Van toppers of niet, er worden te veel bonnen aangeboden!!
Gebruikersavatar
Arjan Beens
Praathuis VIP
Praathuis VIP
Berichten: 16714
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 17:46
Locatie: Genemuiden- Marathonvluchten
Contacteer:

Re: SCHENKINGEN BONNENVERKOOP 2010-2011 NU!!!

Bericht door Arjan Beens »

inderdaad :whistle:

En overdaad, Schaad ! (zo was de spreuk toch?)
Beens 2.0, fijne hobby ;-)
haroldzwiers
Stamtafel asdoffer
Berichten: 6514
Lid geworden op: ma nov 12, 2007 22:00
Locatie: Den Ham
Contacteer:

Re: SCHENKINGEN BONNENVERKOOP 2010-2011 NU!!!

Bericht door haroldzwiers »

heb het idee des te meer je weg geeft des te meer ze je de volgende jaren weer vragen

Hier de rem er ook maar op gezet :hand:

Voor de NU heb ik er wel 1 gereserveerd ;)
Van duiven heb ik geen verstand ,dus selecteren doet hier de mand
Gebruikersavatar
wim brom
Beheerder
Beheerder
Berichten: 19313
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 11:28
Locatie: Doesburg

Re: SCHENKINGEN BONNENVERKOOP 2010-2011 NU!!!

Bericht door wim brom »

Arjan (Beens) ik zou het om willen draaien! :D

Het blijft een kwestie van "vraag en aanbod" en (vooral bij de toppers) worden de prijzen bepaald door minder bonnen te schenken!

Ook is mijn ervaring dat specifiek omschreven bonnen van dezelfde liefhebber aanzienlijk meer opbrengen dan zomaar een bonnetje!

Organisaties als de NU zien het liefst zoveel mogelijk bonnen en ook is het zo dat "weigeren" om veel redenen nauwelijks of geen optie is! :whistle:
w vd goorbergh
Stamtafel asdoffer
Berichten: 2017
Lid geworden op: zo aug 09, 2009 17:23
Locatie: breda overnachtfond
Contacteer:

Re: SCHENKINGEN BONNENVERKOOP 2010-2011 NU!!!

Bericht door w vd goorbergh »

je kan het ook anders zien er zijn vast een aantal mensen die geen dure bonnen kunnen kopen en bonnen kopen van mensen die tussen haakjes niet tot de apsolute top behoren maar toch een aantal leuke duiven hebben zitten dus ik denk dat als je je enkel beperkt tot grote liefhebbers je er nog meer een elite sport van gaat maken en het nog minder leuk word voor de kleine melker met de kleine beurs en dit geld zeker voor de overnacht wat ik kan beamen met als gevolg nog meer mensen die stoppen en dat is toch juist wat we niet willen volgens mij :!:
kweken is goud vliegen is zilver.

wat goed is komt snel de rest selecteerd zich wel!!
dirk streek
Stamtafel klasbak
Berichten: 407
Lid geworden op: vr jul 06, 2007 7:15
Locatie: nunspeet

Re: SCHENKINGEN BONNENVERKOOP 2010-2011 NU!!!

Bericht door dirk streek »

w vd goorbergh schreef:je kan het ook anders zien er zijn vast een aantal mensen die geen dure bonnen kunnen kopen en bonnen kopen van mensen die tussen haakjes niet tot de apsolute top behoren maar toch een aantal leuke duiven hebben zitten dus ik denk dat als je je enkel beperkt tot grote liefhebbers je er nog meer een elite sport van gaat maken en het nog minder leuk word voor de kleine melker met de kleine beurs en dit geld zeker voor de overnacht wat ik kan beamen met als gevolg nog meer mensen die stoppen en dat is toch juist wat we niet willen volgens mij :!:
kan ik me voledig bij aansluiten
Gebruikersavatar
Harold Dekker
Praathuis VIP
Praathuis VIP
Berichten: 14314
Lid geworden op: za jul 19, 2008 15:29
Locatie: Vriezenveen

Re: SCHENKINGEN BONNENVERKOOP 2010-2011 NU!!!

Bericht door Harold Dekker »

dirk schreef:
w vd goorbergh schreef:je kan het ook anders zien er zijn vast een aantal mensen die geen dure bonnen kunnen kopen en bonnen kopen van mensen die tussen haakjes niet tot de apsolute top behoren maar toch een aantal leuke duiven hebben zitten dus ik denk dat als je je enkel beperkt tot grote liefhebbers je er nog meer een elite sport van gaat maken en het nog minder leuk word voor de kleine melker met de kleine beurs en dit geld zeker voor de overnacht wat ik kan beamen met als gevolg nog meer mensen die stoppen en dat is toch juist wat we niet willen volgens mij :!:
kan ik me voledig bij aansluiten
Ik ook
J.H.Dekker & ZN Vriezenveen

Afdeling 9 Kring 1 CC 1

Wie in de duivensport wil slagen moet tegenslag kunnen verdragen.
Gebruikersavatar
H.G.A. Diks
Stamtafel asdoffer
Berichten: 2560
Lid geworden op: ma nov 24, 2008 12:25
Locatie: 't Goy/Afd. 7 regio 3B
Contacteer:

Re: SCHENKINGEN BONNENVERKOOP 2010-2011 NU!!!

Bericht door H.G.A. Diks »

Harold71 schreef:
dirk schreef:
w vd goorbergh schreef:je kan het ook anders zien er zijn vast een aantal mensen die geen dure bonnen kunnen kopen en bonnen kopen van mensen die tussen haakjes niet tot de apsolute top behoren maar toch een aantal leuke duiven hebben zitten dus ik denk dat als je je enkel beperkt tot grote liefhebbers je er nog meer een elite sport van gaat maken en het nog minder leuk word voor de kleine melker met de kleine beurs en dit geld zeker voor de overnacht wat ik kan beamen met als gevolg nog meer mensen die stoppen en dat is toch juist wat we niet willen volgens mij :!:
kan ik me voledig bij aansluiten
Ik ook

Is het niet wat laat om het tij te keren ( gezien de vele commerciele hokken ) , wil je enigzins kwaliteit ben je knap geld kwijt :think:
GR Henri

je bent nooit te oud om te leren , of je het aanneemt is een tweede...
Mark van Olst
Stamtafel asdoffer
Berichten: 923
Lid geworden op: wo jul 23, 2008 19:08
Locatie: Zwolle- Jongeduiven-Dagfond-Afdeling 8
Contacteer:

Re: SCHENKINGEN BONNENVERKOOP 2010-2011 NU!!!

Bericht door Mark van Olst »

Laat iedereen toch zijn bonnetje schenken of kopen. Ik vind het zelf altijd leuk om een bonnetje te gaan verzilveren, de jonge duif vind ik dan helemaal niet zo belangerijk. de contacten of het bakje koffie is net zo leuk.

Voor de organisatie die de bon verkoopt is het geld leuk.

Sommige liefhebbers proberen er wat bij te verkopen bij het afhalen van het jong dus die zijn dan ook tevreden.

De persoon die de bon koopt is weer even op pad kan een praatje maken, en gaat mischien wel met een knap jong naar huis.

Ik denk niet dat we de kant op moeten van 20 top bonnen waar bij je niet of nauwelijks geholpen word.

En zeker het jong elders afhalen zou ik nooit doen...............
Een probleem constateren is niet moeilijk .... maar de oplossing ervoor zien.
w vd goorbergh
Stamtafel asdoffer
Berichten: 2017
Lid geworden op: zo aug 09, 2009 17:23
Locatie: breda overnachtfond
Contacteer:

Re: SCHENKINGEN BONNENVERKOOP 2010-2011 NU!!!

Bericht door w vd goorbergh »

dat er commerciele hokken zijn dat zal altijd blijven dat is een kwestie van vraag en aanbod en dat is ook begrijpelijk dat ze uit een echte topper geen jongen kunnen verkopen voor 50euro maar ik denk dat je ook een beetje geluk moet hebben dat je de juiste mensen tegen het lijf loopt die je willen helpen en het je gunnen maar die zijn schaars en dat is goed zoeken maar ze zijn er wel en ook dat heb ik gelukkig ondervonden :whistle:
kweken is goud vliegen is zilver.

wat goed is komt snel de rest selecteerd zich wel!!
Gebruikersavatar
Marcel
Praathuis VIP
Praathuis VIP
Berichten: 20346
Lid geworden op: di jan 22, 2008 9:55
Locatie: Nederland Overnachtfond

Bestuurscrisis NU?

Bericht door Marcel »

Gisteren hoorde ik op de vergadering van afdeling 7 dat er een drietal bestuursleden uit het bestuur van de NU zijn gestapt. Is dit toeval of staat het voortbestaan van de NU op losseschroeven :?:
Het bestuur van afdeling 7 sprak de wens uit dat het bestuurlijk weer op orde zou komen.
Alles wat we zijn, is het resultaat van wat we dachten.
Gebruikersavatar
Ronnie
Praathuis SUPER-VIP
Praathuis SUPER-VIP
Berichten: 19865
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 12:28
Locatie: Engwierum / Dokkum / Neede Overnachtfond

Re: Bestuurscrisis NU?

Bericht door Ronnie »

Klopt, Henk Geerink had al eerder aangegeven te willen stoppen komende winter en daar zijn Jan Gremmen en Jos Voortman bij gekomen. Jan gaat trouwens nog door tot komend voorjaar. Van een crisis is geen sprake maar uiteraard is 3 van de 7 wel veel en zullen die plekken zeker ingevuld moeten worden.
Of ze nou Dowkes of Doev'n worden genoemd, tis beide prachtig spul.
Gebruikersavatar
Marcel
Praathuis VIP
Praathuis VIP
Berichten: 20346
Lid geworden op: di jan 22, 2008 9:55
Locatie: Nederland Overnachtfond

Re: Bestuurscrisis NU?

Bericht door Marcel »

Dat zijn toch wel de initiatiefnemers geweest bij het oprichten van de NU. Ik hoop dat er mensen van hetzelfde kaliber opstaan om het stokje over te nemen.
Alles wat we zijn, is het resultaat van wat we dachten.
Duivenlog

Re: Bestuurscrisis NU?

Bericht door Duivenlog »

Zoals het er nu uitziet is dat niet het geval :idea:
Gebruikersavatar
Ronnie
Praathuis SUPER-VIP
Praathuis SUPER-VIP
Berichten: 19865
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 12:28
Locatie: Engwierum / Dokkum / Neede Overnachtfond

Re: Bestuurscrisis NU?

Bericht door Ronnie »

Afwachten maar, er zal wel wat gebeuren moeten.
Of ze nou Dowkes of Doev'n worden genoemd, tis beide prachtig spul.
Plaats reactie