Het uitgangspunt bij de lossing Orange moet zodanig zijn dat er op de dag van lossing geen duiven thuis komen. Zijn de weersomstandigheden dusdanig dat voornoemd niet gerealiseerd kan worden, dan moeten de duiven op een dusdanig tijdstip gelost worden dat alle duiven op de dag van lossing op elke afstand thuis kunnen komen.
Arjan Beens schreef:Blijft gek, Ochtendlossing zonder aankomsten op de dag
Wat is hier zoveel anders aan dan aan middaglossing?
Ik neem aan dat de Nu in overleg met de afdelingen maar een paar NIC's gaat aanwijzen per afdeling.
Mooi gezellig met veel melkers en veel duiven spel beleven in een regionaal NIC
Ja, ik vind het dan ook geen ochtendlossing, maar verkapte middaglossing.
Ik zou zeggen: Zo vroeg mogelijk los en we zien wel wat de eerste dag thuis(Zelfde als ZLU)
Arjan Beens schreef:Blijft gek, Ochtendlossing zonder aankomsten op de dag
Wat is hier zoveel anders aan dan aan middaglossing?
Ik neem aan dat de Nu in overleg met de afdelingen maar een paar NIC's gaat aanwijzen per afdeling.
Mooi gezellig met veel melkers en veel duiven spel beleven in een regionaal NIC
Ja, ik vind het dan ook geen ochtendlossing, maar verkapte middaglossing.
Ik zou zeggen: Zo vroeg mogelijk los en we zien wel wat de eerste dag thuis(Zelfde als ZLU)
Maja.
Goed punt, ligt uiteraard aan het weer maar de kans is reeel dat de duiven pas om 11.00 los gaan dan is het geen morgenlossing volgens mij.
Gewoon zo vroeg mogelijk eruit, dan hebben ze normaal overal de mogelijkheid om thuis te komen.
Zal hier een 1050 km zijn en dan zijn er nog die 30 km verder moeten, dan ga je met kopwind echt geen duiven krijgen hier. En mensen bij voorbaat kansloos maken is nou net wat we niet willen. Dus vandaar deze regel. Maar we zullen zien hoe het uitpakt en anders weer bijschaven de komende jaren.
Of ze nou Dowkes of Doev'n worden genoemd, tis beide prachtig spul.
Mee eens. Er is aardig wat behoefte aan ochtendlossingen, maar Orange (en bij ons nog Montelimar) zal bewijzen of dat ook wordt omgezet in daden (inkorven). Ik denk eerlijk gezegd dat er niet veel duiven gaan komen en dan is het juist van belang om goede voorwaarden te scheppen (promotie, leuke prijzen, eerlijk concours)
Arjan Beens schreef:Je kan maar 1x een goede proef doen.
Duiven die op dag 2 komen hoeven op deze vlucht absoluut niet kansloos te zijn.(in tegendeel)
zie bruinenberg en die twee jongens uit zwolle waarvan een met 2 mee 2 prijs draait
Grapjassen, en hoeveel waren er dezelfde avond door dan? En waar staan die op de uitslag?
Marseille was juist een goed voorbeeld hoe je ochtendlossingen eerlijker kunt maken. 300 duiven in de avond door op de korte afstanden betekend vaak 300 bij de 1e 400 op de uitslag, nu waren er maar 2 door en de rest van Nederland had ook kans op een kopduif. Die 2 die wel doorkwamen staan weer op 1 en 2, geheid dat er van die andere duiven die 200 km verder moesten ook op die afstand daar op diezelfde tijd s'avonds waren.
Of ze nou Dowkes of Doev'n worden genoemd, tis beide prachtig spul.