hendrie schreef:Wim wat wij zelf niet op het hok willen hebben geven we zeker niet weg voor een bon.
Hendrie, Harold ea die zich kennelijk aangesproken voelen...
Het fenomeen "bonnenveilingen" begint slijtplekken te vertonen, want we worden ermee overspoeld en helemaal deze maanden, waardoor de opbrengsten dalen en naar mijn mening wordt er over een paar jaar op veel bonnen helemaal niet meer geboden... een logisch gevolg van "te veel" toch?!
Het is dus een kwestie van "vraag en aanbod" en als je in die grote berg op wil vallen, dan zul je iets extra's uit de hoge hoed moeten toveren!
Minder bonnen schenken is daarbij óók een middel om de opbrengst omhoog te brengen, want niemand
moet iets schenken!
Ook vind ik dat organisaties welke geen bonnenveilingen nodig hebben om de kas te vullen, zoals o.a. de NPO zich hier niet mee bezig moeten houden!
Voor mezelf heb ik een paar jaar geleden al besloten nog maar enkele bonnen (hooguit 5) te schenken voor enkele doelen en als er te weinig op geboden wordt naar mijn zin schroom ik niet om ze terug te kopen, want voor mezelf zijn ze dan meer waard en het doel is financieel beter af!
Maar lieve mensen dit is slechts mijn persoonlijke visie op dit hele gebeuren!