Ronnie schreef:Nou schiet gelijk mn moed weer in mn schoenen, bedankt John.
Marseille, Narbonne en Perpignan 2009 waren allen vluchten waar dag 1 volop duiven waren. Ik denk dat je op Orange beter kan sturen (qua lossing). Of overal duiven of nergens. Het is precies zoals Arjan aangeeft de omstandigheden maken de vlucht.
Verwacht je hoge snelheden (1200 m/m of meer) --> zo vroeg mogelijk lossen.
Verwacht je lage snelheden (1100 of minder) --> op z'n vroegst om 9 uur lossen.
Ik ben erg benieuwd naar de deelname straks op de ochtendlossing van de NU.
Ik vind het zelf een erg mooi initiatief alleen vind ik de vlucht persoonlijk wat te laat in het seizoen.
Echter zie ik ook wel in dat het (bijna) niet mogelijk is om de ochtenlossing in een zelfde weekend of tussenliggend weekend van de middaglossingen in te zetten.
Ik had dezelfde gedachte Arjan, denk dat ik mijn ochtendlossing ploegje voor Orange op Marseille of Narbonne ga spelen na een aantal dagfondvluchten. Maar de mijne zijn dan ook nog maar 2 jaar.
Of ze nou Dowkes of Doev'n worden genoemd, tis beide prachtig spul.
Waarom denk jij dat Arjan?? Ik denk dat iedere fondduif geschikt moet zijn om 900 tot 1000 km op een dag af te kunnen leggen, mits super gezond uiteraard zeker met wind mee en vroeg los
Tino schreef:Waarom denk jij dat Arjan?? Ik denk dat iedere fondduif geschikt moet zijn om 900 tot 1000 km op een dag af te kunnen leggen, mits super gezond uiteraard zeker met wind mee en vroeg los
Rik van stal halen volgend jaar ( kanshebber )
Van duiven heb ik geen verstand ,dus selecteren doet hier de mand