NU Archief vanaf 2009

Kroeze
Stamtafel asdoffer
Berichten: 861
Lid geworden op: zo dec 23, 2007 12:50
Locatie: Kampen

Bericht door Kroeze »

ook hier een middaglossing gehad :lol: :lol:
en ook hier ging het best :lol: :lol: :lol:
the white skydiver

Bericht door the white skydiver »

Gister met een oosten wind een middag lossing om ongeveer 18.00 uur met een paar ouden en veel jaarlingen op een afstand van 75 km. Alles thuis op 1 na, die de andere morgen zich pas liet zien.

Dit was de 2e keer in de mand. De 1e keer op 10 km.

Hans
Henk Jurriens

Bericht door Henk Jurriens »

ik wil ook niet wederom een discussie teweeg brengen tussen wel en niet nachtvliegen, want daar zijn toch de meningen sterk over verdeeld.

Nee het verhaal gaat om wederom een bestuurlijke beslissing die de duivensport wederom niet verder helpt.

Er zou een sportcommissie binnen de NPO moeten komen die vergaande beslissingen kan en mag nemen omtrent een landelijk vliegprogramma, aantal vluchten, wanneer inmanden, wanneer lossen cq uitstellen. Dit moeten 'echte' liefhebbers zijn die weten waarover ze praten. Dit kan echter pas als de huidige struktuur van de NPO, welke toch al niet meer van deze tijd is, compleet overboord gegooid gaat worden.

Nu is er op de vergadering door een afdeling weer iets bedacht en hebben ze maar weer accoord gegeven zonder met de gevolgen weer rekening te houden.

Of het altijd verstandig is om 200 km verder te rijden weet ik natuurlijk niet, met 100 km is het toch ook al weer 1,5 uur extra vliegen. Een duif heeft meer problemen om met kopwind te presteren als met de wind van achteren, en dus kan Bergerac soms zwaarder zijn als St Vincent of zelfs Barcelona.
Gebruikersavatar
Marcel
Praathuis VIP
Praathuis VIP
Berichten: 20332
Lid geworden op: di jan 22, 2008 9:55
Locatie: Nederland Overnachtfond

Bericht door Marcel »

Henk,

Met het huidige bestuur verwacht ik niet al teveel veranderingen de komende tijd. Ze zullen al moeite genoeg hebben om de achterban van de nodige informatie te voorzien.
Natuurlijk hoop ik dat ik het mis heb. Dat de huidige structuur niet bijdraagt aan een democratiche besluitvorming dat staat als een paal boven water. Ook dat zie ik zo één, twee, drie niet veranderen.

Nog even iets over het verder weg brengen met wind van achter. Dit doen ze alleen als verwachten dat de snelheden boven de 100 km per uur uit komen. Honderd km verder betekend dan 1 uur meer waarbij het energieverbruik ook nog eens lager ligt dan met een half uur tegen de zelfde wind in vliegen.
Alles wat we zijn, is het resultaat van wat we dachten.
toppertje

tegen wind

Bericht door toppertje »

Zijn alleen de domme die met een lege tank proberen verder te komen.
Gebruikersavatar
Johanna
Stamtafel asduivin
Berichten: 11624
Lid geworden op: zo okt 14, 2007 16:32
Locatie: Vroomshoop "overnachting & dagfond"

Bericht door Johanna »

gisteravond vncc vergadering gehad ,,alle kiesmannen hadden voor gestemd :wink:

laten we hopen op mooi duivenweer met een beetje kopwind en geen regen :P

we moeten het dit jaar toch doen met dit besluit en hopen maar het beste ervan,,toch
Een gezond mens heeft vele wensen, een ziek mens maar één.
Gebruikersavatar
Arjan Beens
Praathuis VIP
Praathuis VIP
Berichten: 16714
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 17:46
Locatie: Genemuiden- Marathonvluchten
Contacteer:

Bericht door Arjan Beens »

Johanna,

Dat de kiesmannen het er mee eens zijn zegt mij niets.

- Sommige kiesmannen hebben niet eens zelf duiven.

- Meer dan de helft speelt waarschijnlijk geen fond.

- Ze mogen hun eigen stem uitbrengen, ipv de stem van de achterban.

- Het Voorstel is nooit aan de leden voorgelegd. (is alleen op afdelingniveau waarschijnlijk besproken in een vergadering.) de clubs hebben hier nooit wat van op papier gezien.

Of te wel, We doen maar wat op duivensport gebied in Nederland.

- Denk als je de fondmannen zou gaan vragen 8 vd 10 er op tegen zijn.!!
Beens 2.0, fijne hobby ;-)
Wim G.
Stamtafel asdoffer
Berichten: 526
Lid geworden op: ma mar 05, 2007 14:33
Locatie: Renkum Meerdaagse Fond
Contacteer:

Bericht door Wim G. »

In maart 2008 heb ik onderstaande hier eens op het forum ingetikt.
Nachtvliegers komen meestal voor bij (zuid)westelijke wind. Bij lossingen uit deze ZO richting is de wind dan meestal schuin tegen. Bij wind uit de oosterlijke richtingen is er meestal een hoge druk gebied en is het zo warm dat dit de snelheid drukt.
Misschien is dit een optie om aankomsten in de NT te voorkomen.

Gr. Wim

Wim G. schreef: Om alle problematiek met aankomsten in de NT tijd te verminderen moet men het niet zoeken in oplossingen als verdere losplaatsen opzoeken in de ZW lijn, maar (middag)lossingen plannen op de ZO lijn in Frankrijk. Het is al jaren zo dat de snelheden die de duiven uit deze lijn maken gemiddeld 150 tot 200 meter per minuut lager liggen dan de snelheid op de ZW lijn.
Kijk maar eens naar de losssingen Bordeaux en Orange op 30 juni
Orange los 6.45 snelste duif 1261.858 (limbourg Belgie)
Bordeaux los 7.00 snelste duif 1424.750 LELIAERT AARDENBURG NL
Losplaatsen waar men dan aan kan denken zijn ondermeer
Montemilar afstand Renkum ongeveer 840 km
Orange afstand Renkum ongeveer 895 km
Marseille afstand Renkum ongeveer 968 km
Jan Zijlstra

Bericht door Jan Zijlstra »

Ik ben geen overnachter, maar ik vind dat Wim een goede optie heeft. Gewoon de afstand gelijk houden, maar schuin oversteken naar een oostelijker vlieglijn. Of kan dat niet i.v.m. bergen?
Gebruikersavatar
Marcel
Praathuis VIP
Praathuis VIP
Berichten: 20332
Lid geworden op: di jan 22, 2008 9:55
Locatie: Nederland Overnachtfond

Bericht door Marcel »

Twee zaken die spelen als je uit de ZO-lijn gaat vliegen zijn het Centraal Massief en het Rhonedal waar vaak een Mistral (wind richting Middelandsezee) waait. Deze twee obstakels drukken de snelheid ook ten opzichte van de ZW- lijn.
Alles wat we zijn, is het resultaat van wat we dachten.
Gebruikersavatar
John Bosman
Stamtafel asdoffer
Berichten: 1580
Lid geworden op: do jun 12, 2008 12:57
Locatie: Doetinchem

Bericht door John Bosman »

Even voor de duidelijkheid. Het voorstel dat afdeling 9 heeft ingediend wordt gedragen door de meerderheid van de fondspelers in onze afdeling. Het is zelfs voorgesteld door fondspelers (vncc).

De reden voor dit voorstel is helderheid te krijgen in het lossingsbeleid. Hiervoor wist men nooit waar men aan toe was. Op elke vlucht met zw-wind was er gezeik. Om ook de lossingsverantwoordelijken te beschermen hebben wij dit voorstel ingediend. Want zij hadden het altijd verkeerd gedaan. niet voor de één dan wel voor de ander. Nu ligt er gewoon beleid. Geen enkele kiesman had ook maar één tegenargument. Of het helemaal perfect zal de toekomst leren. Maar beleid kan altijd aangepast worden (zie bv NT).
eddie
Stamtafel asdoffer
Berichten: 2047
Lid geworden op: do nov 08, 2007 21:51
Locatie: Tienhoven Meerdaagse fond
Contacteer:

Bericht door eddie »

John Bosman schreef:Even voor de duidelijkheid. Het voorstel dat afdeling 9 heeft ingediend wordt gedragen door de meerderheid van de fondspelers in onze afdeling. Het is zelfs voorgesteld door fondspelers (vncc).

De reden voor dit voorstel is helderheid te krijgen in het lossingsbeleid. Hiervoor wist men nooit waar men aan toe was. Op elke vlucht met zw-wind was er gezeik. Om ook de lossingsverantwoordelijken te beschermen hebben wij dit voorstel ingediend. Want zij hadden het altijd verkeerd gedaan. niet voor de één dan wel voor de ander. Nu ligt er gewoon beleid. Geen enkele kiesman had ook maar één tegenargument. Of het helemaal perfect zal de toekomst leren. Maar beleid kan altijd aangepast worden (zie bv NT).
Maar dan had ik liever een ander beleid gehad.
Nu weet je ook niet waar je aan toe bent.
Maar goed, we proberen het gewoon dit jaar en zullen dan wel zien.
Gebruikersavatar
Marcel
Praathuis VIP
Praathuis VIP
Berichten: 20332
Lid geworden op: di jan 22, 2008 9:55
Locatie: Nederland Overnachtfond

Bericht door Marcel »

John,

Ik vind het een goed zaak dat jullie met een voorstel zijn gekomen. Als niemand actie onderneemt gebeurt er ook niets (zie mijn onderschrift). Nu moet iedereen zich conformeren aan het beleid en krijg je niet meer dat iedereen maar zijn eigen plan trekt waardoor de grote concoursen om zeep geholpen worden. Het is wat je zegt een begin en het zal zonodig bijgestelt kunnen/moeten worden. Dat niet iedereen zich er in kan vinden is natuurlijks niets nieuws onder de zon. Andere afdelingen kunnen volgens mij een voorbeeld nemen aan afdeling 9.
Alles wat we zijn, is het resultaat van wat we dachten.
Gebruikersavatar
John Bosman
Stamtafel asdoffer
Berichten: 1580
Lid geworden op: do jun 12, 2008 12:57
Locatie: Doetinchem

Bericht door John Bosman »

eddie schreef: Maar dan had ik liever een ander beleid gehad.
Nu weet je ook niet waar je aan toe bent.
Maar goed, we proberen het gewoon dit jaar en zullen dan wel zien.
Welk beleid dan?
Henk
Stamtafel klasbak
Berichten: 283
Lid geworden op: zo dec 24, 2006 16:19
Locatie: Tubbergen
Contacteer:

Bericht door Henk »

Henk Jurriens schreef:.... Het voorstel van afdeling 9, waarvan de meeste leden van afdeling 9 nog nooit van gehoord hebben, is nu wederom een klap midden in het gezicht. Een ad hoc beslissing die ook nu weer over de rug van de fond liefhebber wordt gepleegd.....
Beste Henk,
Jouw opmerking slaat volledig de plank mis. Het voorstel van afdeling 9 is geplaatst op de agenda van de ledenvergadering van afdeling 9, daar in stemming gebracht en gesteund. Hierna ingediend voor de NPO Algemene ledenvergadering maart 2009, door de NPO landelijk gepubliceerd en vervolgens op de NPO ALV in stemming gebracht en met alle stemmen voor aangenomen. Dit is de huidige reguliere weg en zeker geen ad hoc beslissing. Achteraf via dit medium klagen en een onjuist beeld schetsen is misleidend en negatief.

Henk
Plaats reactie