NU Archief vanaf 2009

Henk Jurriens

Bericht door Henk Jurriens »

Had deze hele discussie nog niet gevolgd tot dat ik er zaterdag op gewezen werd dat de NU aparte forum plaats had.

Het voorstel van afdeling 9, waarvan de meeste leden van afdeling 9 nog nooit van gehoord hebben, is nu wederom een klap midden in het gezicht. Een ad hoc beslissing die ook nu weer over de rug van de fond liefhebber wordt gepleegd.

Als ik mensen buiten Nederland moet gaan vertellen dat we in Nederland gaan uitstellen omdat het te goed weer is met zuidenwind, dan heb ik toch wel even nodig om het een en ander uit te leggen. Ik wordt waarschijnlijk met ongeloof aangekeken, en gelijk hebben ze.

Mijn eerste reactie was dan ook, welke ........... heeft dit bedacht en welke ........ hebben hier ook nog hun stem aangegeven. Een betere optie was geweest om de duiven gewoon 200 km verder te rijden of wel gewoon lossen in de ochtenduren, maar dit?????

Nu is het deze "wijze" beslissing maar de volgende keer wordt er besloten om de dagfond uit te stellen omdat de wind te hard van achter waait. De duivensport wordt wederom geen dienst bewezen door de kiesmannen.
Wim G.
Stamtafel asdoffer
Berichten: 526
Lid geworden op: ma mar 05, 2007 14:33
Locatie: Renkum Meerdaagse Fond
Contacteer:

Bericht door Wim G. »

Henk Jurriens schreef: Als ik mensen buiten Nederland moet gaan vertellen dat we in Nederland gaan uitstellen omdat het te goed weer met zuidenwind, dan heb ik toche wel even nodig om het een en ander uit te leggen. Ik wordt waarschijnlijk met ongeloof aangekeken, en gelijk hebben ze.

Dat heb ik al gehad op het moment dat ik het in onze club probeerde uit te leggen.

Gr. Wim
Gebruikersavatar
jeroen
Crewmember
Crewmember
Berichten: 12364
Lid geworden op: zo okt 08, 2006 21:09
Locatie: Ammerzoden Allround

Bericht door jeroen »

Het is ook niet uit te leggen aan een weldenkend mens :wink:
Gebruikersavatar
Arjan Beens
Praathuis VIP
Praathuis VIP
Berichten: 16714
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 17:46
Locatie: Genemuiden- Marathonvluchten
Contacteer:

Bericht door Arjan Beens »

Henk Jurriens schreef:Had deze hele discussie nog niet gevolgd tot dat ik er zaterdag op gewezen werd dat de NU aparte forum plaats had.

Het voorstel van afdeling 9, waarvan de meeste leden van afdeling 9 nog nooit van gehoord hebben, is nu wederom een klap midden in het gezicht. Een ad hoc beslissing die ook nu weer over de rug van de fond liefhebber wordt gepleegd.

Als ik mensen buiten Nederland moet gaan vertellen dat we in Nederland gaan uitstellen omdat het te goed weer met zuidenwind, dan heb ik toche wel even nodig om het een en ander uit te leggen. Ik wordt waarschijnlijk met ongeloof aangekeken, en gelijk hebben ze.

Mijn eerste reactie was dan ook, welke ........... heeft dit bedacht en welke ........ hebben hier ook nog hun stem aangegeven. Een betere optie was geweest om de duiven gewoon 200 km verder te rijden of wel gewoon lossen in de ochtenduren, maar dit?????

Nu is het deze "wijze" beslissing maar de volgende keer wordt er besloten om de dagfond uit te stellen omdat de wind te hard van achter waait. De duivensport wordt wederom geen dienst bewezen door de kiesmannen.

Henk, idd op vrijdagmorge n200 km verder rijden, of op zaterdag morgen vroeg om 5 uur lossen.
Beens 2.0, fijne hobby ;-)
Edwin Wiersma

Bericht door Edwin Wiersma »

Henk Jurriens schreef:Had deze hele discussie nog niet gevolgd tot dat ik er zaterdag op gewezen werd dat de NU aparte forum plaats had.

Het voorstel van afdeling 9, waarvan de meeste leden van afdeling 9 nog nooit van gehoord hebben, is nu wederom een klap midden in het gezicht. Een ad hoc beslissing die ook nu weer over de rug van de fond liefhebber wordt gepleegd.

Als ik mensen buiten Nederland moet gaan vertellen dat we in Nederland gaan uitstellen omdat het te goed weer is met zuidenwind, dan heb ik toch wel even nodig om het een en ander uit te leggen. Ik wordt waarschijnlijk met ongeloof aangekeken, en gelijk hebben ze.

Mijn eerste reactie was dan ook, welke ........... heeft dit bedacht en welke ........ hebben hier ook nog hun stem aangegeven. Een betere optie was geweest om de duiven gewoon 200 km verder te rijden of wel gewoon lossen in de ochtenduren, maar dit?????

Nu is het deze "wijze" beslissing maar de volgende keer wordt er besloten om de dagfond uit te stellen omdat de wind te hard van achter waait. De duivensport wordt wederom geen dienst bewezen door de kiesmannen.
Dit voorstel is echter gewoon besproken op de afdelingsledenvergadering. en nog een keer dunnetjes over gedaan op de NPO ledenvergadering. Dus ook hier hebben alle andere kiesmannen ook hun woordje over mee kunnen spreken. Het lijkt mij dan ook het allerverstandigste dat men niet achteraf het uit probeert te leggen als men het er niet mee eens is maar dat men via de eigen afdelingsledenvergaderin hun visie op de agenda probeert te krijgen. En beste Henk, Jij vind het misschien moeilijk om het aan het buitenland te verkopen, ik vind het veel belangrijker wat onze eigen leden vinden. Leden binnen afdeling 9 die geven aan dat duiven die ingekorft worden voor een overnachtingsvlucht ook recht hebben op een overnachting. Dus het vergelijk met eendaagse vluchten gaat hier mank. En bijvoorbeeld Bergerac doorrijden naar een St. Vincent is ook niet bespreekbaar. Hier worden op Bergerac veel jaarlingen gekorft en deze behoren echt niet in St. Vincent. Voor ons toch nog even 1145 km tegen Bergerac 960 km.
eddie
Stamtafel asdoffer
Berichten: 2047
Lid geworden op: do nov 08, 2007 21:51
Locatie: Tienhoven Meerdaagse fond
Contacteer:

Bericht door eddie »

Ik heb het al eens eerder geschreven en misschien dat Jeroen er ook wat van weet,maar afdeling 7 maken op de vluchten waar ze zelf beslissen over de lossing in geval van mogelijke nachtvliegerij er een ochtendlossing van.
Kan dan ook niet begrijpen dat ze voor dit voorstel gestemd hebben.
Of sla ik de plank nu helemaal mis :?: :?
Wim G.
Stamtafel asdoffer
Berichten: 526
Lid geworden op: ma mar 05, 2007 14:33
Locatie: Renkum Meerdaagse Fond
Contacteer:

Bericht door Wim G. »

Edwin schreef:En bijvoorbeeld Bergerac doorrijden naar een St. Vincent is ook niet bespreekbaar. Hier worden op Bergerac veel jaarlingen gekorft en deze behoren echt niet in St. Vincent. Voor ons toch nog even 1145 km tegen Bergerac 960 km.
Jaarlingen (en oude) hebben meer moeite met Bergerac NO wind 30 graden, dan met St. Vincent met ZW wind
peter beetsma

Bericht door peter beetsma »

Ik zal niet zeggen dat ik het een ijzersterk plan vind, maar door het zo meteen af te schieten vind ik ook niet goed. Men is bij dit plan er van uitgegaan dat een overnachtvlucht/meerdaagsevlucht dit ook zo moet blijven. En in het uiterste geval moet veranderen in een ochtendvlucht. Dit vind ik op zich goed. We kunnen het niet iedereen naar zijn zin maken. En die flauwekul van verder rijden praat me er niet van. Als ik voor Bergerac in korf wil ik ook Bergerac vliegen en niet een station 200km verder. Daar komt nog bij dat we hebben gezin dat een ST-Vincent bij een harde zuidenwind ook nachtvliegers oplevert, dus 200km en dan wel bij een zuidenwind lossen, daar los je het probleem van nachtvliegers niet mee op. Ik vraag mij trouwens af wat is het probleem, dat de duiven s'nachts vliegen of dat ze s'nachts aankomen. Want vele hebben boter op hun hooft. Ook een duif die s'morgens om 7 of 8 uur valt heeft in de nacht door gevlogen. Het hoort bij de moderne duivensport, zolang het niet elke vlucht gebeurt zou ik er niet te veel omgeven. We hebben deze materie uit en treurig besproken op het forum van de Fondkrant, en daar bleek al uit dat wat voor oplossing je ook bedenkt er zijn altijd voor en tegenstanders. Dus ipv dit plan meteen af te schieten kan je het ook van de positievekant bekijken er ligt nu teminste een plan, nu alleen nog kijken of men zich er aan houd.
Gebruikersavatar
Marcel
Praathuis VIP
Praathuis VIP
Berichten: 20332
Lid geworden op: di jan 22, 2008 9:55
Locatie: Nederland Overnachtfond

Bericht door Marcel »

Laten we nu de discussie over wel of geen nachtvliegen niet nog een keer overdoen. Het gros van de liefhebbers vind het nachtvliegen helemaal niets. Persoonlijk heb ik er ook geen problemen mee maar de meeste stemmen gelden en ook de publieke opinie is iets waar we ons bewust van moeten zijn. Zelf ben ik een voorstander van het verder weg brengen. Ook onze voorzitter haalde deze mogelijkheid aan in zijn voorwoord tijdens de leden vergadering. Als het ooit nog eens in de praktijk gebracht gaat worden moet ik eerst nog eens zien. Hoe lang moet je wachten om er een tot een ochtendlossing over te gaan is nu de grote hamvraag. Als je tot zo’n lossing overgaat moet iedereen op de zelfde dag duiven thuis kunnen krijgen (dus ook op de verste afstanden) dat zal nog een hele kluif worden zeker als je ze er niet bij zonsopkomst uit kunt gooien.
Na vele jaren adhoc beleid is er nu eindelijk eens beleid geformuleerd. Misschien nog niet naar ieders tevredenheid maar laten we het eerst eens een jaar aanzien en dan evalueren. Bedenk dat je het niet iedereen naar hun zin kan maken en zolang onze duiven nog voor astronomische bedragen aan het buitenland worden verkocht hoeven we ze daar volgens mij niets uit te leggen. :wink:
Alles wat we zijn, is het resultaat van wat we dachten.
Edwin Wiersma

Bericht door Edwin Wiersma »

Ik denk dat beide voorgangers het goed begrepen hebben. Want laten we duidelijk zijn. Er was geen regeling. Er kon gehandeld worden naar goed dunken. En met alle respect. Dat verhaal van die duiven die makkelijker St. Vincent aan kunnen dan Bergerac met oostenwind. Daar ben ik nog niet zo van overtuigd. Ik ben er geen voorstander van om 200 km verder te rijden. Ik denk dat dan diverse liefhebbers afhaken om ook eens een duifje te spelen op de fond. als bij ons in de vereniging gezegd zou worden dat Bergerac wel eens St. Vincent zou kunnen worden haken er veel af. Dit kan ook niet de bedoeling zijn. We moeten er voor waken dat niet het commerciele belang en/of het belang van grote fondspelers de overhand gaat krijgen maar dat we een compromis kunnen vinden voor alle (fond)spelers. En dit voorstel kan dan ook zeker een kans krijgen. Let wel, de andere afdelingen hebben op dit punt niets ingediend. dus wat nu afgesproken is behoorde altijd al tot de mogelijkheden!
Gebruikersavatar
Johanna
Stamtafel asduivin
Berichten: 11624
Lid geworden op: zo okt 14, 2007 16:32
Locatie: Vroomshoop "overnachting & dagfond"

Bericht door Johanna »

er word gezegt ,,St Vincend met zuid-westen wind kunnen ze beter aan als bergerac met wind op kop :wink:
Een gezond mens heeft vele wensen, een ziek mens maar één.
Edwin Wiersma

Bericht door Edwin Wiersma »

Johanna schreef:er word gezegt ,,St Vincend met zuid-westen wind kunnen ze beter aan als bergerac met wind op kop :wink:
ja het word gezegt Johanna, ;) maar niemand kan uit ervaring spreken ;) Duiven die naar St. Vincent gaan zijn doorgaans andere duiven dan die onder de 1000 km grens blijven.
Gebruikersavatar
Johanna
Stamtafel asduivin
Berichten: 11624
Lid geworden op: zo okt 14, 2007 16:32
Locatie: Vroomshoop "overnachting & dagfond"

Bericht door Johanna »

dat is ook zo en voor ons is St Vincent,,11.40 km en sommigen moeten nog verder,zoals het noorden :wink:
Een gezond mens heeft vele wensen, een ziek mens maar één.
eddie
Stamtafel asdoffer
Berichten: 2047
Lid geworden op: do nov 08, 2007 21:51
Locatie: Tienhoven Meerdaagse fond
Contacteer:

Bericht door eddie »

Laten we maar hopen dat het zo warm wordt dat de mussen van het dak vallen, want ik heb nu al een slecht gevoel bij deze regeling :evil:

Zie het al helemaal voor me: in het weekend alle vluchten eruit, en wij maar wachten,om er uiteindelijk op zondag of maandag toch nog een ochtendlossing van te maken.
Gebruikersavatar
Arjan Beens
Praathuis VIP
Praathuis VIP
Berichten: 16714
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 17:46
Locatie: Genemuiden- Marathonvluchten
Contacteer:

Bericht door Arjan Beens »

ik heb vanmiddag mijn duiven al een middaglossing gegeven met zuid-westen wind. (gaat ze nog steeds machtig af) :wink:
Beens 2.0, fijne hobby ;-)
Plaats reactie